تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

پایان خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است

  • کد خبر : 3593
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
پایان خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است

«علی حبیبی کمیجانی» اظهار داشت: صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه فرصت دارند از طریق سامانه الکتریکی https://ntr.tax.gov.ir نسبت به اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

به گزارش اصناف شهر، کمیجانی ادامه داد: صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از شرایط دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را دارند باید از طریق تکمیل فرم مربوطه در پایگاه اینترنتی https://ntr. tax.gov.ir مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: در فرم مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اطلاعات موجود و دریافتی از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور و یا فروش ابرازی حسب مورد و براساس قوانین و مقررات تعیین می‌شود و چنانچه مالیات تعیین شده مورد پذیرش مودی باشد می‌تواند با تسلیم فرم مذکور از شرایط این دستورالعمل بهره مند شود.

حبیبی کمیجانی اظهار داشت: درصورتی که اطلاعات موجود در فرم موضوع تبصره ماده ۱۰۰ق.م.م مورد پذیرش مودیان نباشند، این گروه مکلفند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطابق با قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مودیانی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال گذشته بیشتر از ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است مکلف به تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه می باشند و تا پایان خرداد ماه مهلت دارند تا اظهار نامه عملکرد سال ۱۴۰۰خود را ارائه کنند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی از امکان تقسیط مالیات مقطوع در دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ق .م.م خبر داد و افزود: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع این دستورالعمل را به صورت یکجا تا پایان خرداد ماه سال جاری نداشته باشند، می‌توانند مالیات مقطوع مشخص شده را حداکثر در مدت چهار ماه به صورت اقساط مساوی پرداخت کنند.

حبیبی کمیجانی بیان کرد: در صورتی که پس از صدور اوراق قطعی ناشی از پذیرش مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل ، اسناد و مدارک مثبته ای به دست آید و مشخص شود مجموع فروش کالا و ارائه خدمات مودی در سال گذشته بیش از رقم ابرازی وی به عنوان فروش کالا و خدمات و سایر درآمدهای ابرازی درفرم ارسالی این دستورالعمل بوده، مشروط به این که مجموع درآمد مودی از حد نصاب مقرر ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تجاوز نکند، مطابق قانون ، نسبت به محاسبه و حسب مورد مطالبه مابه التفاوت مالیات متعلقه بدون اعمال جریمه عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر اقدام می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که اسناد و مدارک مثبته ای به دست آید و مشخص شود که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات مودی در سال گذشته بیش از رقم ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال باشد، مودی مشمول مفاد تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات های مستقیم نبوده، و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی با اشاره به اینکه خریداران سکه در سال گذشته برای پرداخت مالیات سکه باید به صورت مجزا و براساس قوانین و مقررات مربوطه اقدام کنند افزود: متقاضیان استفاده از مواد ۱۳۷، ۱۶۵ و ۱۷۲ قانون مالیات مستقیم برای مالیات عملکرد سال گذشته نیز از شامل مفاد این دستورالعمل نیستند و با رعایت مقررات مربوطه مالیات آنها تعیین می شود.

حبیبی کمیجانی افزود: درخصوص پزشکانی هم که در عملکرد سال ۱۴۰۰ مشمول حکم بند(ح) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بوده و ۱۰درصد از حق الزحمه یا حق العمل آنها توسط مراکز درمانی به عنوان علی الحساب مالیات کسر و به سازمان امور مالیاتی پرداخت شده است میزان مالیات مقطوع آنها، معادل مالیات تعیین شده با توجه به فرم این دستورالعمل و مالیات مکسوره آن ها، هرکدام که بیشتر باشد، تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز ارتباط مردمی اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی با شماره تماس ۱۵۲۶ آماده ارائه راهنمایی درخصوص سامانه‌های مالیاتی از جمله ارائه اظهارنامه‌های الکترونیکی تکمیل فرم و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ق.م.م و پاسخگویی به مشکلات و سؤالات مالیاتی مودیان است.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.