تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

چرا برخی سهامداران عدالت هنوز سود خود را نگرفته‌اند؟

  • کد خبر : 2636
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
چرا برخی سهامداران عدالت هنوز سود خود را نگرفته‌اند؟

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

به گزارش اصناف شهر، به دنبال پیگیری‌ سهامداران برای زمان واریز سود سال ۹۹ سهام عدالت، «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی در چند روز گذشته از واریز این سود در تاریخ ۲۱ اسفند ماه خبر داد. در همان زمان هم «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: سود سهام عدالت در تاریخ اعلام شده به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

به دنبال پیگیری‌های مسوولان برای اجرای وعده داده شده، سود سهام عدالت روز گذشته (شنبه ۲۱ اسفند ماه) با تلاش مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب سهامداران واریز و از همان زمان اعلام شد که اگر سهامداران اقدام به فروش سهام خود نکرده باشند، سود سهام عدالت را به طور کامل دریافت می‌کنند؛ در غیر اینصورت از رقم سود سهام عدالت کسر خواهد شد.

اکنون با توجه به تکمیل پرداخت سود سهام عدالت، برخی از سهامداران نسبت به رقم‌های واریزی معترض هستند و با تماس به خبرگزاری ایرنا اعلام کرده‌اند که با وجود عدم فروش سهام خود در بازار، سود واریز شده به حساب آنها کمتر از رقم‌های اعلام شده است و همچنین در این میان افرادی بودند که نسبت به عدم واریز سود به حساب خود معترض بودند.

در این زمینه «حسین قشمی»، مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه عملیات پرداخت سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، افزود: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفز از مشمولان سهام عدالت نتوانسته بودند که سود سهام سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند، اما ۳۰۷ هزار نفر شماره شبای معتبر خود را در روزهای گذشته اصلاح کردند، به طوری که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به صورت یکجا به حساب آنها واریز شد.

قشمی گفت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir، تارنمای سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

«مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به رقم نهایی سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند ۵ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود به آنها اختصاص پیدا می کند.

وی گفت: افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت می‌شود.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه رقم‌های اعلام شده برای سال جاری است، گفت: برخی از افراد ممکن است بخشی از پرتفوی خو را فروخته باشند یا پاره از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

روش جدید استعلام سود سهام عدالت

روابط عمومی سمات نیز اعلام کرد: سهامداران عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ می توانند با ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی www.ddn.csdiran.ir مراجعه کنند و پس از ورود درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می توانند با کلیک بر گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود سهام خود را برای سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ مشاهده کنند.

سهامداران عدالت می توانند علاوه بر روش فوق، با تماس مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک و تارنمای www.sahamedalat.ir نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

لازم به ذکر است روز شنبه سود سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر به مبلغ بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.