تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

چرا عیدی برخی بازنشستگان کامل نبود؟

  • کد خبر : 5562
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
چرا عیدی برخی بازنشستگان کامل نبود؟

طبق اعلام قبلی سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگانی که سابقه بیمه پردازی آن‌ها کامل است باید مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را به عنوان مبلغ ثابت، ۵۰۰ هزار تومان به ازای عائله مندی و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند به عنوان عیدی دریافت کنند.

به گزارش اصناف شهر، برخی از بازنشستگان و مستمری بگیران از واریز نشدن مبلغ عائله مندی یا میزان عیدی برای فرزندشان خبر می‌دهند.

به دنبال آن پیگیر علت کامل نبودن مبلغ عیدی واریز شده از سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی شدیم.

فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مبلغ ثابت عیدی، عائله مندی و فرزند برای تمام بازنشستگان تأمین اجتماعی که سابقه بیمه پردازی کامل را دارند یکسان است و اگر بازنشسته‌ای مبلغی کمتر از عیدی واقعی دریافت کرده است می‌تواند مراتب را پیگیری کند.

او افزود: به طور مثال شاید بر اساس اشکالات در سایت برای همسر بازنشسته اصلی وفات ثبت شده و مبلغ عائله مندی که ۵۰۰ هزار تومان است به حساب بازنشسته واریز نشده باشد.

فراتی بیان کرد: البته تعداد این اشکالات بسیار کم و شاید در کل ۵۰ مورد باشد، اما بازنشسته می‌تواند به شعب تأمین اجتماعی شهرستان خود و به بخش امور بازنشستگان مراجعه و اطلاعات خود را اصلاح و بروز کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: پس از بروزرسانی اطلاعات در سایت، مبلغی که واریز نشده است محاسبه و ماه بعد همراه با حقوق به حساب بازنشسته واریز می‌شود.

او عنوان کرد: فرزند دختر تا زمانی که ازدواج نکرده است و یا مشغول به کار نباشد و همچنین فرزند پسر تا ۱۸ سالگی و یا تا زمان اشتغال به تحصیل شامل قانون پرداخت ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند در پرداخت عیدی می‌شود.

فراتی تصریح کرد: میزان عیدی برای بازنشستگانی که میزان سابقه بیمه پردازی آنان کمتر از ۲۰ یا ۳۰ سال کامل برای بازنشستگی است، مطابق با سابقه بیمه پردازی شان پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.