تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
1

چگونه با سیم‌کارت، سهام عدالت و کارت‌ یارانه وام بگیریم؟

  • کد خبر : 1791
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
چگونه با سیم‌کارت، سهام عدالت و کارت‌ یارانه وام بگیریم؟

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در حال فراهم‌سازی زیرساختی هستیم که مردم بتوانند با سیم‌کارت، سهام عدالت یا کارت یارانه خود وام خُرد به ویژه وام ازدواج بگیرند.

به گزارش اصناف شهر، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: اگر کسی رتبه اعتباری خوبی دارد باید بتواند با وثیقه‌های آسان وام بگیرد و حتی دو ضامن هم اضافه است.

علی صالح آبادی ادامه داد: در حال فراهم‌سازی زیرساختی هستیم که مردم بتوانند با سیم‌کارت، سهام عدالت و یا کارت یارانه خود وام خُرد بویژه وام ازدواج بگیرند.

انواع ضمانت برای وام بانکی

کارت یارانه و سهام عدالت یکی از ضمانت‌های وامی است؛ اما تنها چند بانک و برای تعداد محدودی وام این تضمین را قبول می‌کنند. به گفته یک اپراتور بانکی تضامین کارت یارانه و سهام عدالت کاربرد چندانی برای پرداخت وام ندارند.

طلا یکی از معتبرترین تضامین بانکی برای دریافت وام به حساب می‌آید. مبلغ وام حداکثر معادل ۷۰ درصد وزن طلای ضمانتی است. یعنی اگر ملبغ وام ۷۰ میلیون تومان باشد، ارزش وزن طلای ضمانت نیز باید ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

ضامن کارمند و کاسب؛ اگر وام‌گیرنده بخواهد یک کارمند را به عنوان ضامن به بانک معرفی کند. باید توجه داشته باشد که مبلغ دریافتی ثبت شده در فیش حقوقی ضامن چهار برابر میزان مبلغ قسط ماهانه باشد.

در واقع اگر اقساط یک وام بانکی ماهانه ۱٫۵ میلیون تومان باشد،ضامن کارمندی که وام‌گیرنده به بانک معرفی می‌کند باید ماهانه شش میلیون تومان حقوق دریافت کند، در غیر این صورت باید چهار ضامن یا بیشتر معرفی نماید. همچنین ضامن باید دارای چک از حساب حقوقی خود باشد.

ضامن کاسب نیز باید برای بانک شناخته شده و مورد تایید باشد. اعتبار، پروانه یا جواز کسب نیز جز شرایط ضروری است. همچنین فرد نباید هیچ گونه چک برگشتی و بدهی معوقه داشته باشد.

سند خانه از دیگر تضامین بانکی برای دریافت وام به حساب می‌آید. به گفته یک اپراتور بانکی سند خانه باید ارزشی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد.

سفته و چک نیز جز ضمانت‌ بانکی برای دریافت وام به حساب می‌آیند. البته تا سال گذشته امکان دریافت وام بانکی از طریق واگذاری سهام وجود داشت اما با ریزش بورس این تضامین بانکی حذف شد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.