تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
4

کالاهای اساسی در صدر احتکار

  • کد خبر : 4796
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
کالاهای اساسی در صدر احتکار

بیشترین کالاهای کشف شده در پی بازرسی‌های مربوط به احتکار در تیر ماه امسال شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر و تخم مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و غیره به ارزش بیش از۴۴۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش اصناف شهر، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در تیرماه امسال بیش از ۲۶ هزار و ۸۰۷ بازرسی از انبارها، سردخانه و و مراکز نگهداری کالا، برای مقابله با احتکار احتمالی کالاها، کشور انجام این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۱۳۴۱ پرونده برای واحدهای متخلف شده است.

بیشترین کالاهای مکشوفه نیز شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر و تخم مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و غیره به ارزش بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است.

همچنین بر اساس این آمار، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار و ۶۲۹ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا صورت گرفته که منجر به تشکیل ۱۳ هزار و ۵۰۷ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان شده است.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن “آپ” شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=4796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.