تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6
کروناباعث تعطیلی بیش از شش درصد اصناف بجنورد

کرونا بیش از ۶ درصد اصناف بجنورد را به تعطیلی کشاند

  • کد خبر : 833
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کرونا بیش از ۶ درصد اصناف بجنورد را به تعطیلی کشاند
رئیس اتاق اصناف بجنورد : کرونا بیش از ۶ درصد اصناف بجنورد را به تعطیلی کشاند

 رئیس اتاق اصناف بجنورد گفت: شیوع کرونا اصناف و بازاریان را به شدت متضرر کرده و در یک سال گذشته ۶.۲ درصد از ۱۶ هزار واحد صنفی مرکز استان به تعطیلی کشیده شده است.

اصناف شهربه گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران مهدی امیدوار در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: در این مدت هزار واحد صنفی در مرکز استان پروانه کسب و کار خود را ابطال کرده و یا تعطیل کرده اند.

وی اظهار داشت: اصناف و بازاریان بویژه آنان که در گروه شغلی یک قرار نداشتند، بیشترین خسارت را از اجرای محدودیت های کرونایی و تعطیلی های آن متحمل شده اند و این در حالی است که حمایت مناسبی از این قشر نبوده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از ۱۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه در بجنورد، در گروه شغلی یک قرار دارند که تعطیلی محدودیت های کرونایی مشمول این کسبه نمی شود خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از کسبه بجنورد با اجرای طرح محدودیت ها، کرکره های مغازه ها را پایین کشیده و کسب و کار را تعطیل می کنند.

امیدوار افزود: وضعیت بد اقتصادی، گرانی و افزایش قیمت ارز در سال های اخیر سبب شده تا وضعیت بازار نابسامان باشد و شیوع کرونا هم بر این مشکلات دامن شده است، کسادی بازار و تعطیلی ها فروش در میان اصناف را بشدت کاهش داده است و بازاریان را متضرر کرده است.

وی اظهار داشت: بخش بسیار زیادی از اصناف مرکز استان مستاجر هستند و تعطیلی های طولانی مدت و رکود بازار آنان را در تامین اجاره بها دچار زحمت و چالش کرده است و بسیاری از اصناف توان پرداخت اجاره بها را ندارند.

رئیس اتاق اصناف بجنورد با بیان اینکه اصناف نیازمند و متقاضی دریافت تسهیلات با سود پایین برای جبران خسارت ها هستند گفت: هیچ تسهیلات کرونایی با سود پایین به اصناف داده نشده است./ح/

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.