تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
6
ازنفس افتادن کسب و کار

کسب‌وکارهای از نفس افتاده

  • کد خبر : 743
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
کسب‌وکارهای از نفس افتاده
کسب‌وکارهای از نفس افتاده

اصناف شهر به گزارش اتاق اصناف ایرانیان” وحید مهرپویان طارانی، نماینده اسلامشهردر گفت وگو با صمت گفت: ثبات قیمت‌ها در سطح ملی یکی از مهم‌ترین مشکلات اصناف در سال‌های اخیر بوده است. با توجه به عواملی مانند تحریم‌ها و همه‌گیری کرونا، دولت سیزدهم اگر بخواهد حرکت موثری را در جهت رونق کسب‌وکار انجام دهد، با چالش‌های فراوانی روبه‌رو خواهد بود.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که می‌تواند در دولت سیزدهم از مهم‌ترین خواسته‌های اصناف و چالش بزرگ دولت در حوزه بازار و اصناف باشد، بحث بها دادن به اصناف است؛ این موضوع نیز تا امروز با وجود مبناهای قانونی، کمتر مورد توجه دولتمردان قرار گرفته و به طور طبیعی ورود به این بحث چالش‌های خاص خود را به همراه خواهد داشت.به علاوه، یکی دیگر از چالش‌های جدی دولت آقای رئیسی در حوزه بازار میراث نامطلوبی است که در موضوع کنترل کرونا و آسیب‌های حاصل از آن، از دولت دوازدهم به جا مانده است.

مهرپویان طارانی افزود: بسیاری از اصناف امروز به تعطیلی دائم رسیده‌اند و بسیاری دیگر نیز در این مدت به حدی از نفس افتاده‌اند که برای بازگشت آنها به مدار بازار نیاز به برنامه‌‌ریزی‌های اصولی و بلندمدت است. دولت سیزدهم برای حفظ بقای اصناف و کسب‌وکارهای موجود در کشور تمرکز خود را بر کاهش فشار اقتصادی و آسیب‌های حاصل از کرونا از دوش اصناف بگذارد و مسیری متفاوت از دولت دوازدهم در این موضوع انتخاب کند که بی‌شک این کار نیز چالش‌های جدی و خاص را با خود به همراه دارد.چالش بعدی دولت جدید پس از حفظ کسب‌وکارهای آسیب‌دیده کنونی در این حوزه، بازگرداندن رونق و ثبات به بازار و در عین حال ایجاد امنیت شغلی‌‌ در این بخش است که به دغدغه بسیاری از اهالی بازار و اصناف تبدیل شده است.

وی گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز است تا روش‌های مدیریتی موجود کشور با تغییراتی همراه شوند و همچنین در قوانین نظام صنفی اصلاحاتی ایجاد شود که این کار نیز مشکلات و چالش‌های خاص خود را به همراه دارد./ع/

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=743

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.