تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
3

کليد حل بحران مسکن در دستان دولت است/ ستاد تنظيم قيمت حبوبات داريم ؛اما ستاد تنظيم بازار مسکن نه!

  • کد خبر : 3053
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کليد حل بحران مسکن در دستان دولت است/ ستاد تنظيم قيمت حبوبات داريم ؛اما ستاد تنظيم بازار مسکن نه!

رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران معتقد است کليد حل بحران مسکن در دستان دولت است. بايد مسکن بسازند و تسهيلات بدهند تا وضعيت بهبود يابد.

به گزارش اصناف شهر، مصطفي خسروي، رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران معتقد است که قيمت اجاره مسکن نسبت به تورم چندان افزايش نيافته است.

وي ميگويد: همه ما در اين کشور زندگي مي کنيم و گراني را لمس مي کنيم و کسي نمي تواند آن را انکار کند. متاثر از گراني و تورم چند سال اخير، افزايش قيمت مسکن هم اتفاق افتاده اما نه در آن حدي که فضاي مجازي و رسانه ها به آن دامن ميزنند!»

اجاره ها نسبت به تورم افزايش چشمگير نداشته!

رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران مي افزايد: آنچه به نسبت تورم و گراني هاي اخير در بازار مسکن اتفاق افتاده نسبت به آنچه که در سايت ها آمده تفاوت بسيار دارد و متاسفانه دامن زدن رسانه ها به اخبار فضاي مجازي و اشاعه آن اثرات وحشتناکي گذاشته است. براي مثال، اگر پديده پشت بام خوابي به طور دقيق رصد مي شد مشخص مي شد که اصل ماجرا چيست و اتفاق شايعي نيست؛ اما با نشر آن در فضاي مجازي، قدرت پيدا کرد و فضاي مجازي به آن دامن زد و آن را بدتر کرد. در حالي که اين اخبار مجازي قابل پيگيري و رسيدگي نيست. عده اي با مشاهده آن به اين فکر افتادند که مي توانند پشت بام و انباري خود را اجاره دهند و اين باعث اشاعه آن شد!»

فضاسازي به بحران مسکن دامن زد!

در حال حاضر متوسط هر مترمربع مسکن در شهر تهران ۳۵ ميليون تومان اعلام شده است. رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران مي گويد: حتي اين افزايش قيمت هم متاثر از فضاسازي ها بود. وقتي مي گويند اجاره ها بسيار بالا رفته، همين کلمه بسيار» منجر به جوسازي مي شود و خيلي از مردم قبول مي کنند که اين خبر درست است! همه اين اتفاقات هم به اين برمي گردد که کسي نيست جلوي اين خبرسازي ها را بگيرد. درحاليکه ما در بخش هاي مختلف ستاد تنظيم بازار داريم مثلا ستاد تنظيم قيمت حبوبات داريم اما ستاد تنظيم بازار مسکن نداريم که اين اخبار و قيمتهاي نجومي را رصد کند و جلوي آنها را بگيرد.»

همه چيز دست دولت است

ستاد ملي کرونا در مصوبه اي سقف افزايش اجاره بها را ۲۵ درصد اعلام کرد اما در عمل به اين مصوبه بي توجهي شد. خسروي در اين باره ميگويد: اين مصوبه در عمل رعايت نمي شود و بين ۴۰ تا ۶۰ درصد افزايش يافت. روال اينگونه شده که اگر الان اعلام کنند ۱۰ درصد افزايش مي يابد تا ۳۰ درصد بالا مي رود!»

رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران مي افزايد: به عمل کار برآيد، به سخنداني نيست! براي حل بحران کنوني مسکن نيز بايد توليد کرد و تسهيلات داد. اينکه مدام عده اي مصاحبه کنند هيچ ارزشي ندارد. در شرايط فعلي، رسانه ها بايد فشار بياورند که طرح هاي دولت مانند طرح مسکن ملي، طرح اجاره داري حرفه اي هر چه سريع تر به ثمر برسد. چرا که مصالح، برنامه ريزي و سياستگذاري همه دست دولت است.»

خسروي مي افزايد: چرا ۲۰ سال پيش که مسکن روبه راه بود و تشنج نبود کسي نمي گفت که ما باعث و باني کاري هستيم! امروز که خودشان همه چيز را خراب کردند تقصير را گردن بخش خصوصي و مشاوران املاک مي اندازند. اگر واقعا دنبال اين هستند که بحران مسکن حل شود بايد بسازند و تسهيلات بدهند.»

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.