تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
5

گراني مواد اوليه بزرگترين چالش صنعت مبلمان/ صنعت مبل سازي ۱۰درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است

  • کد خبر : 5216
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
گراني مواد اوليه بزرگترين چالش صنعت مبلمان/ صنعت مبل سازي ۱۰درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است

رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران گفت: يکي از بزرگترين مشکلات صنعت مبلمان، گراني مواد اوليه از جمله پارچه، اسفنج و چوب است.

به گزارش اصناف شهر، عليرضا عباسي، رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران با اشاره به چالش هاي صنعت مبلمان، افزود: مواد اوليه با قيمت گران توليد مي شود که همين عامل روي قيمت نهايي اثر گذاشته و باعث افزايش قيمت آن در ۲ سال اخير شده است.

وي اضافه کرد: متاسفانه به بهانه حمايت از توليد داخل، جلوي واردات پارچه گرفته شده و همين عامل باعث ايجاد انحصار براي توليد کنندگان داخلي شد ضمن اينکه نظارتي بر فعاليت توليدکنندگان مواد اوليه وجود ندارد و آنها هر طور که مي خواهند قيمت را تعيين مي کنند.
عباسي گفت: در گذشته پارچه هاي رو مبلي از طريق گمرک و با پرداخت عوارض وارد ميشد، اما هم اکنون اين کالا به صورت قاچاق وارد مي شود و ديگر خبري از پرداخت گمرکي نيست و کالا با قيمت گزاف به توليدکننده مبل مي رسد.
رئيس اتحاديه درودگران و مبل‎سازان تهران افزود: پارچه‎اي که در گذشته متري ۶۰ هزار تومان خريداري مي شد اکنون قيمت آن به بيش از ۲۰۰ هزار تومان رسيده که علت، نبود نظارت کافي بر فعاليت توليدکنندگان داخلي است ضمن اينکه قاچاقي که در اين زمينه انجام مي شود موجب به وجود آمدن بازار آشفته در صنعت مبلمان شده است؛ و مبلماني که ۱۰ تا ۱۵ ميليون تومان به فروش مي رسيد قيمت آن هم اکنون به بيش از ۳۰ ميليون تومان رسيده است.
عباسي افزود: بايد قيمت مواد اوليه کاهش يابد تا قيمت نهايي نيز افزايشي نباشد؛ اين صنعت يکي از صنايع اشتغال زاست به طوري که ۱۰ درصد اشتغال در کشور را به خود اختصاص داده است.
وي با بيان اينکه صنعت مبلمان يکي از صنايعي است که مورد تقاضاي کشورهاي ديگر است و مي توان از اين طريق ارزآوري کرد، گفت: اکنون مي توانيم به کشورهاي همسايه مانند عراق، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و آسياي ميانه صادرات کنيم و در صورت رفع موانع، مي توان با افزايش توليد، صادرات بيشتري داشته باشيم

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.