تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
2

گرانی میوه مربوط به میادین عرضه نیست

  • کد خبر : 6135
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
گرانی میوه مربوط به میادین عرضه نیست

حیدر ساکن برجی رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: هم اکنون بیشترین قیمت در بخش میوه های بهاری که جزء میوه های گران محسوب می شود مربوط به گیلاس است که به علت دشوار بودن چیدن آن توسط باغداران قدری گرانتر از سایر میوه ها است.

به گزارش اصناف شهر ، ساکن برجی با اشاره به نرخ برخی میوه های پرفروش در میادین میوه و تره بار مشهد، افزود: هم اینک قیمت هر کیلو گیلاس بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، چغاله بادام بین ۵۵ تا ۷۵ هزار تومان، توت فرنگی بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، هندوانه پنج هزار تومان، ملون ۱۸ هزار تومان، خربزه بین ۶ تا ۱۸ هزار تومان، طالبی ۲۰ هزار تومان و خیار از ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد ادامه داد: قیمت میوه ها از میدان تا خرده فروشی تغییر می کند و خرده فروشان می توانند طبق قانون حداکثر تا ۳۰ درصد سود در فروش هر کیلو میوه آن هم به شیوه دست چین داشته باشند و اگر شهروندان احساس می کنند میوه را از خرده فروشان گران می خرند باید پیگیر این موضوع از اتحادیه و ناظر مربوطه (اتحادیه میوه و تره بار) باشند.

برجی در خصوص عرضه “توت” با قیمتهای نامتعارف در مشهد، بیان کرد: نظارت بر عرضه توت که توسط برخی غرفه داران در مقابل باغ های شهر به فروش می رسد، برعهده اداره دیگری است و اتحادیه بارفروشان در این زمینه نظارتی ندارد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.