تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3

یارانه کشاورزان افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 4416
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
یارانه کشاورزان افزایش می‌یابد

وزیر جهاد کشاورزی از افزایش یارانه‌های پرداختی به کشاورزان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور خبر داد.

به گزارش اصناف شهر، سیدجواد ساداتی نژاد امروز _سه شنبه چهارم مردادماه_ در حاشیه همایش آغاز سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ اظهار کرد: یارانه در نظر گرفته شده برای جهش تولید در دیمزارها به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی کشور، توسعه دیمزارها را ضروری دانست و گفت: در سومین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها که با همت ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود، برنامه‌ها و اقدامات حمایتی از کشاورزان در زمینه تجهیزات، بذر، نهاده‌ها و … گسترده‌تر خواهد شد و یارانه‌ها از ۴۰۰ میلیارد تومان سال زراعی اخیر به ۴۵۰ میلیارد تومان در سال زراعی جدید افزایش می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی دیمزارها را یکی از بخش‌های مغفول مانده در عرصه کشاورزی کشور دانست و گفت: امسال ۲۳۰ هزار کشاورز به ویژه در مناطق محروم کشور مشمول این طرح می‌شوند و چهار میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور پوشش داده می‌شود.

ساداتی نژاد گفت: شیلات را یکی دیگر از بخش‌های مغفول مانده عرصه کشاورزی کشور خواند و از ستاد اجرایی فرمان امام خواست در این حوزه نیز فعال شود.

وی درباره اهمیت شیلات برای اقتصاد کشور تصریح کرد: ما با داشتن بیش از ۵ هزار کیلومتر ساحل، ظرفیت عظیمی در بخش شیلات داریم و ثروت و اشتغالی که در این عرصه نهفته است، کمتر از دیمزارها نیست.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر فقط نیمی از محصولات شیلاتی ما از سواحل تأمین می‌شود و این در حالی است که قابلیت‌های فراوانی در این عرصه وجود دارد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=4416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.