تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

۶۱ درصد سدهای کشور پر هستند

  • کد خبر : 5876
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
۶۱ درصد سدهای کشور پر هستند
آمار بهره برداری از سدهای مخزنی کشور تا ۲۶ فروردین‌ماه نشانگر پرشدگی ۶۱ درصد مخازن سدهای کشور است.

در حال حاضر میزان ورودی آب به سدهای کشور تا ۲۶ فروردین ماه معادل ۲۵ میلیارد و ۴۸ میلیون مترمکعب بوده که این عدد در مقایسه با سال گذشته که عددی معادل ۲۰ میلیارد و ۷۴ میلیون مترمکعب بوده ۲۳ درصد افزایش داشته است، همچنین میزان خروجی از مخازن سدهای کشور در این تاریخ معادل ۱۴ میلیارد و ۵۹ میلیون مترمکعب ثبت شده که این عدد در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۱۳ میلیارد و ۸۴ میلیون مترمکعب بوده بیانگر کاهش ۵ درصدی است.

در شرایط کنونی حجم آب موجود در مخازن ۲۹ میلیارد و ۹۶ میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به سال گذشته که عددی معادل ۲۶ میلیارد و ۱۷ میلیون مترمکعب بوده ۱۴ درصد افزایش داشته و درصد پرشدگی مخازن سدهای کشور به عدد ۶۱ درصد رسیده است.

۶۱ درصد سدهای کشور پر هستند

وضعیت سدهای مهم (شرب – کشاورزی) بیانگر این است که در ۲۸ سد، درصد پرشدگی بیش از ۵۰ درصد است به طوری که سد زنجیره کارون ۹۲ درصد و سد دز ۹۵ درصد و سد چره و مارون استان خوزستان به ترتیب ۷۴و ۹۷درصد آب دارند همچنین میزان آب در سد گلپایگان و کوچری ۶۵درصد است. همچنین در سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی ۸۰ درصد، سد استقلال ۵۵ درصد و سد جگین استان هرمزگان ۹۶درصد پر هستند.

سد تالوار استان زنجان ۹۵ درصد، سد بیجار استان گیلان ۶۸ درصد، سد رودبار و استان لرستان ۷۰ درصد، سد درودزن، ملاصدرا ۶۷درصد و سد سلمان فارسی استان فارس ۶۸ درصد پرهستند. همچنین در استان کرمانشاه نیز سد داریان ۸۲ درصد و در استان سیستان و بلوچستان سد پیشین ۷۰ درصد و سد ریزدان ۷۳ درصد و سد خیرآباد ۵۹ درصد و سد ماشکید اولیا استان سیستان و بلوچستان ۵۶درصد پر هستند.

۶۱ درصد سدهای کشور پر هستند

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۸۰.۱ میلی‌متر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت ۲۰۴.۹ میلی‌متر ۱۲ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که عددی معادل ۱۶۱.۵ میلی‌متر بوده ۱۲درصد کاهش را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.