تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
3

استرداد متهم ۶۰۰ میلیارد ریالی به کشور

  • کد خبر : 7863
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
استرداد متهم ۶۰۰ میلیارد ریالی به کشور

سردار رضا مؤذن در تشریح جزئیات خبر استرداد متهم ۶۰۰ میلیاردی به کشور اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان ۲ شرکت مهاجرتی، تحت پیگرد قرار گرفت.

به گزارش اصناف شهر، این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این متهم به همراه همسرش اقدام به دایر کردن ۲ شرکت مهاجرتی کرده و از این طریق با وعده اخذ اقامت و مجوز کار در خارج از کشور از بیش از ۵۰۰ نفر از ایرانیان، کلاهبرداری کردند.

وی در تکمیل این خبر افزود: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شد که با بررسی های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر شد و موضوع تحت تعقیب بین المللی متهم به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

سردار موذن ضمن تشکر از قوه قضائیه و وزارت امور خارجه تصریح کرد: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهم و همچنین رایزنی‌های پلیسی، وی پس از کمتر از ۷ ماه از ارتکاب کلاهبرداری در کشور محل اختفا دستگیر شد.

جانشین رئیس پلیس بین الملل فراجا در پایان ضمن اشاره به عدم اعتماد هموطنان به شرکت های مهاجرتی غیرقانونی و با بیان اینکه هیچ حاشیه و مکان امنی برای مجرمان و متهمان وجود ندارد، اظهار داشت: خوشبختانه این متهم روز جاری از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شد و جهت ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.