تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
0

امسال قیمت نهایی برنج توسط دستگاه‌های دولتی اعلام می‌شود

  • کد خبر : 11447
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
امسال قیمت نهایی برنج توسط دستگاه‌های دولتی اعلام می‌شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: امسال اعلام قیمت تمام شده برنج توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود تا پایه قیمت بازار برنج اعلام شود.

به گزارش اصناف شهر، سیدعباس حسینی عصر امروز_سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در حاشیه جلسه بررسی بازار برنج مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به آغاز برداشت برنج در سطح مازندران و گیلان و لزوم مدیریت بازار برنج جهت تحقق سود حداقلی برای کشاورزان و سایر ذی‌نفع حوزه برنج در جلسه امروز تدابیری با حضور ذی‌نفعان بخش خصوصی و دولتی، تشکل‌های متنوع توانمند بخش برنج در سطح مازندران اندیشیده شد، اظهار کرد: مقرر شد در سال زراعی جدید فعالان این تشکل‌ها در حوزه برنج آمارهایی در زمینه تولید و برداشت این محصول جمع‌آوری کرده تا بدانیم دقیقاً در چه سطحی تولید شلتوک و چه سطحی تبدیل برنج و توزیع آن در سطح کشور برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه اداره راهداری نیز آماری نسبت به جابه‌جایی توزیع برنج در سطح استان و ارسال آن به نقاط مختلف کشور ارائه دهد، افزود: همچنین تصمیم گرفته شد تا سامانه جامع انبارها به طور جدی از سوی دستگاه جهاد کشاورزی و صمت دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تاکید براینکه هرگونه محصول برنج در سطح استان چه در انبارها و چه در شالیکوبی باید اطلاع‌رسانی شود تا آماری از حجم برنج استان داشته باشیم، اظهار داشت: در امر بازاررسانی نیز قرار شد تا تشکل‌های حوزه برنج براساس ظرفیت و توانمندی خود وارد میدان شوند و پای کار بیایند تا برنج‌های مورد نیاز خود را خریداری و به بازارهای مختلف در سطح کشور ارسال کنند و حتی در زمینه صادرات برنج گام‌های بزرگ و اساسی بردارند.

حسینی با اعلام اینکه آمادگی برای تأمین مورد نیاز برنج فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مجموعه‌های بزرگ تأمین نیاز کشور اعلام شود تا به جمع‌بندی لازم برسیم، گفت: اعلام قیمت تمام شده برنج توسط دستگاه‌های دولتی امسال انجام می‌شود تا پایه قیمت بازار برنج اعلام شود؛ بنابراین باید همه ذی‌نفعان و تشکل‌های بخش خصوصی امسال نقش پررنگی در ساماندهی بازار برنج مازندران و کشور داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع تخصیص ارز ترجیحی و مطرح شدن آن به عنوان مصوبه سفر دوم هیأت دولت و رئیس جمهور شهید در مازندران مطرح کرد: این امر در سطح وزارت جهاد کشاورزی با پیگیری انجمن واردکنندگان و دغدغه در حوزه افزایش قیمت برنج در سطح کشور برای مصرف‌کننده شکل گرفت و اقداماتی انجام شد تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و ارز ترجیحی برای واردات برنج تخصیص داده نشود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ادامه داد: در این جلسه ایجاد تشکل صنفی تخصصی حوزه برنج به عنوان تشکل بالادستی با حضور همه تصمیم‌گیران برنج به عنوان پیشنهاد مطرح شد.

وی با تاکید براینکه باید پس از مطالعات لازم این تشکل جدید به عنوان تشکل بالادستی و فراگیر در حوزه برنج برای مدیریت رنجیره کامل برنج فعالیت داشته باشد، افزود: در مازندران بحث کشت قراردادی و تشکیل زنجیره کامل برنج در دستور کار قرار گرفت و تأمین مالی برای خرید برنج برحسب مکاتبه گذشته با رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی انجام شده که این مکاتبات تکرار می‌شود تا به نتیجه نهایی برسد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=11447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.