تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
1

حزب کارگر هفت نماینده را به خاطر مبارزه با فقر معلق کرد

  • کد خبر : 11627
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
حزب کارگر هفت نماینده را به خاطر مبارزه با فقر معلق کرد

جان مک دانل نماینده ارشد تعلیقی حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس، مخالفت با فقر و درخواست کمک به خانواده‌های فقیر را علت تعلیق خود و شش نماینده دیگر این مجلس اعلام کرد.

به گزارش اصناف شهر، جان مک دانل در مقاله‌ای در روزنامه گاردین نوشت با این که طرح رفع محدودیت در پرداخت کمک دولتی به خانواده‌های دارای کودک را یک حزب سیاسی دیگر ارائه کرده بود، وی به همراه ۶ نماینده حزب کارگر، به آن رای مثبت دادند، زیرا ریشه کنی فقر، موضوعی سیاسی یا بی اهمیت نیست.

سه شنبه شب در مجلس انگلستان، بر سر طرح حزب ملی اسکاتلند بحث شد که براساس آن، تصمیم دولت در سال ۲۰۱۰ میلادی، مبنی بر محدود کردن کمک‌های دولتی به حداکثر ۲ فرزند در هر خانوار، لغو می‌شد. حزب کارگر که در انتخابات اخیر با شعار تغییر، بیش‌ترین کرسی‌های مجلس را به دست آورد و دولت را در دست گرفته است، با این طرح مخالفت کرد و آن را برای دولت هزینه بر دانست.به نوشته روزنامه دیلی میل، “کی یر استارمر” (Keir Starmer)، رهبر حزب کارگر و نخست وزیر جدید انگلیس، پس از مخالفت با افزایش شمار کودکانی که باید حمایت شوند، ” گرسنگی دهنده به کودک” (Kid Starver) لقب گرفت. به نوشته گاردین، با این که رهبر و سران حزب حاکم کارگر با این طرح مخالف بودند، ۷ نفر از اعضای این حزب، به این طرح رای موافق دادند که مقامات حزب، بلافاصله آنان را از عضویت در حزب، معلق کردند. همچنین ۴۰ نفر از نمایندگان حزب حاکم نیز به جای مخالفت، به این طرح رای ممتنع دادند و شماری از هواداران حزب هشدار دادند ” استارمر”، بر روی بمب ساعتی نشسته است.

به نوشته جان مک دانل، حکومت ۱۴ ساله حزب محافظه کار در انگلستان موجب گسترش فقر شد به گونه‌ای که اکنون حدود ۴ میلیون کودک در این کشور، در فقر زندگی می‌کنند. وی می‌نویسد با ندادن کمک مالی به کودکان سوم و چهارم در انگلستان، بیش از ۱.۵ میلیون کودک تحت تاثیر قرار می‌گیرند و این کمک می‌توانست ۳۰۰ هزار کودک را از فقر خارج سازد. طرح حزب ملی اسکاتلند که سه شنبه شب این هفته در مجلس انگلستان مطرح شد، با ۳۶۳ رای مخالف در برابر ۱۰۳ رای موافق، رد شد و به تصویب نرسید. هفت نماینده تعلیق شده حزب کارگر که برخلاف میل رهبر این حزب به طرح برداشتن سقف کمک به خانواده‌های دارای فرزند بیش‌تر رای مثبت دادند می‌گویند به خواست مردم حوزه انتخابیه خود عمل کردند و تعلیق شدند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=11627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.