تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
1

کشاورزان کردستانی چشم انتظار پول گندم

  • کد خبر : 12248
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
کشاورزان کردستانی چشم انتظار پول گندم

امسال یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۴۷۳ تن گندم به ارزش بیش از ۲۰۷ میلیارد ریال از کشاورزان کردستانی خریداری شده که تا کنون تنها، ۵۷ درصد بهای آن پرداخت شده است .

به گزارش اصناف شهر، مدیر کل غله و خدمات بازرگانکردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ درصد پول گندم کشاورزان معادل ۱۱۸ هزار میلیارد ریال پرداخت شده گفت ۸۹ هزار میلیارد ریال دیگر باقی مانده که پرداخت آن در حال پیگیری است.

جمال صالحی با اشاره به اینکه ۴۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور شامل تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر فرستاده شد گفت ۴۳۲ هزار تن از طریق زمینی و ۴۳ هزار تن از طریق ریلی صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه دوم کشور در خرید تضمینی گندم گفت امسال با پیش بینی خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ۹۸ درصد این میزان محقق شده است .

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان با اشاره به اینکه میزان گندم خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش نشان می‌دهد گفت امسال ۶۲۶ هزار هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد.

امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در مزارع استان کردستان تولید شد .

حالا که زمین و آسمان دستان سخاوتمندش را به روی کشاورزان کردستانی گشوده چشمان منتظر گندم‌کاران و خانواده هایشان چشم به راه سخاوت مسئولان برای پرداخت پول گندمی هستند که تا کنون پرداخت نشده است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=12248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.