تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
4
کرونا بدنه اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است/دولت بخش خصوصی را به رسمیت بشناسد

کرونا بدنه اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است/دولت بخش خصوصی را به رسمیت بشناسد

  • کد خبر : 907
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۴۷
کرونا بدنه اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است/دولت بخش خصوصی را به رسمیت بشناسد
کرونا بدنه اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است/دولت بخش خصوصی را به رسمیت بشناسد

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت:کرونا تمامی فعالیت اقتصادی کشور و دنیا را تحث تاثیر قرار داده و با توجه به این مساله بحث واکسیناسیون باید در اولویت نخست برنامه های دولت باشد.

اصناف شهربه گزارش اتاق اصناف ایران رسول جهانگیری با بیان اینکه انتظار اصناف از دولت توجه به بخش خصوصی و ثبات اقتصادی کشور است، اظهار کرد:کرونا تاثیر بسیار زیادی در بحث اقتصادی کشور داشته است و به همین دلیل لازم است واکسیانسیون تمامی افراد جامعه در اولویت قرار بگیرد تا ایمنی بالاتری در سطح جامعه ایجاد شود و فعالیت های اقتصادی نیز بتوانند کسب وکارشان را داشته باشند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: تبعات و آثار بیماری کرونا غیر از سلامت مردم که مهمترین مساله است؛ بر تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی نیز اثر گذار بوده و خیلی ازمشاغل مانند تالارداران،هتل داران، چایخانه داران و سفره خانه ها و … به سمت ورشکستی و تعطیلی کامل رفتند.
وی تاکیدکرد: دولت بایستی بخش خصوصی را به رسمیت بشناسد و در تصمیم گیری ها و مدیریت های کلان برای بخش خصوصی جامعه حمایت های لازم را داشته باشد و بدون حضور نماینده بخش خصوصی و صنفی برایشان تصمیم گیری نشود.
جهانگیری افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال و توسعه تولید داخلی در کشور باید توجه ویژه ای به بخش خصوصی شود و به این بخش بها داده شود و شاهد هستیم که سرریز مشکلات اقتصادی جامعه در حوزه اصناف است و هر فردی که جویای کار است نهایتا یک واحدصنفی با سرمایه ناکافی و بدونه پشتوانه ایجاد می‌کند که طبیعتا با شرایط نامناسب و رکود اقتصادی راه به جایی نمی برد. لذا لازم است زیرساختهای ایجاد اشتغال و افزایش تولیدداخلی و صادرات کالای ایرانی در دستور کار مجموعه اقتصادی دولت قرار بگیرد و به همه این مسائل توجه ویژه شود تا بتوان تحولی را در حوزه اقتصادی شاهد بود.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اظهار کرد: درحال حاضر مردم به دلیل وضعیت اقتصادی شرایط خوبی ندارند و قدرت خرید شان بشدت پایین آمده و حتی درتامین نیازهای اساسی شان مانده اند.
وی تصریح کرد: تحریم ها اثر گذار هستند اما نه اینکه همه مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را به بخش تحریم ها ربط دهیم ونباید مدیریت ها سلیقه ای باشد و دولت و نظام باید این مسایل را مورد توجه قرار دهند.
جهانگیری تاکید کرد: مردم ما در همه عرصه پشتیبان نظام و دولت شان بوده و هستند و امروز مشکلات اقتصادی باعث نارضایتی شده چرا که بخشی از جامعه درتهیه ارتزاق اولیه شان مانده اند و می بایست دولت دغدغه و مشکلات مردم را درک کند با همراهی مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه گام های موثری بردارد./ع/

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.