تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

امسال ۷ هزار واحد مسکونی در تهران ساخته می‌شود

  • کد خبر : 2806
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
امسال ۷ هزار واحد مسکونی در تهران ساخته می‌شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۱۸۰ هزار واحد مسکن ملی که قرار است در تهران ساخته شود، کار ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده که سال قبل عملیات ۳ هزار واحد اجرایی شد و طی چند ماه آینده عملیات ساخت ۷ هزار واحد دیگر آغاز شود.

به گزارش اصناف شهر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، «اکبر نیکزاد» در همایش چهل و دومین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) با تشکر از خدمات کارکنان این نهاد انقلابی در سال های گذشته برای خانه دار کردن مردم، اظهار امیدواری کرد که در آینده نیز روحیه خدمت انقلابی در این نهاد پایدار باشد.

وی گفت: افتخار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته به این است که در سخت ترین شرایط، همواره به کمک سایر دستگاه‌ها آمده و پای کار بوده تا برای مردم سرپناه مناسب فراهم کند.

نیکزاد ادامه داد: تمامی دولت‌های قبلی از ظرفیت های بالای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی مناطق آسیب دیده از سوانح طبیعی، ساخت مسکن روستایی، عمران روستاها و سند دار کردن خانه روستائیان استفاده کرده‌اند.

به گفته وی، اگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خدمات آن نباشد، مشخص نیست که پس از سوانح طبیعی چگونه می‌توان به مردم خدمت رسانی کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: اکنون خدمات این بنیاد بیش از آنکه آرامش را به مردم آسیب دیده در سوانح ارائه دهد، موجب آرامش تمامی دستگاه‌های اجرایی شده است. اکنون بنیاد مسکن عصای دست تمامی دستگاه‌های اجرایی در مشکلات کشور شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه اکنون عملیات بالغ بر ۶۰ هزار واحد مسکن در شهرهای مختلف توسط بنیاد مسکن در حال انجام است، گفت: این آمار واقعی است، یعنی برای تمامی این واحدها زمین فراهم شده و مجوز ساخت آنها صادر شده است. پیمانکار آن نیز تعیین و کار ساخت و ساز آغاز شده است.

به گفته وی، سود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این است که مردم صاحب خانه شده و کارهای اجرایی به پایان برسند.

نیکزاد با اشاره به مقاومت سازمان برنامه و بودجه در مقابل مصوبات شورای عالی مسکن برای تسهیلات نوسازی مسکن روستایی، گفت: متأسفانه خیلی همدلی و همراهی نیست. اکنون ۴۰ هزار روستایی ایران در سراسر کشور دارای طرح هادی شده‌اند. اگر خدمات بنیاد مسکن در این زمینه نبود، حتی نمی‌توان یک کار در روستاها انجام داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: هر یک از این طرح‌ها باید پس از ۱۰ سال بازنگری شوند و پارسال بیش از ۴۳۰۰ طرح هادی بازنگری شده است.

وی گفت: از ۱۸۰ هزار واحد مسکن ملی که قرار است، در تهران ساخته شود، کار ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده که سال قبل عملیات اجرایی ۳۰۰۰ هزار واحد شروع شد. طی چند ماه آینده نیز امیدواریم عملیات ساخت ۷ هزار واحد دیگر آغاز شود.

نیکزاد با گلایه از سنگ اندازی و کارشکنی سایر ستگاه ها در اجرای وظایف عمرانی بنیاد گفت: بطور مثال اکنون عملیات ساخت خط ۴ قطار شهری (مترو) در منطقه ۵ شهرداری تهران توسط شرکت سامان محیط (وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ) آغاز شده، ولی در همین بین شهرداری اعلام کرد که اعتباری برای کمک به این طرح ندارد.

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن نه تنها اعتباری از شهرداری نمی‌خواهد، بلکه به این نهاد شهری برای اجرای پروژه‌های خود راهکار می‌دهد. حاضریم خط ۴ مترو را احداث کنیم و شهرداری در قبال هزینه‌های ما برای پروژه‌های مسکونی همان منطقه مجوز ساخت بدهد.

وی تاکید کرد که بنیاد مسکن با افتخار تعهد می‌کند که همچنان در خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مدیران بنیاد مسکن در چهل و دومین سالگرد تأسیس بنیاد، تعهد کردند که بیشترین خدمت را به مردم فاقد مسکن ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.