تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

انتخابات پارلمانی روسیه در کریمه الحاقی

  • کد خبر : 1056
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
انتخابات پارلمانی روسیه در کریمه الحاقی
دولتهای متمدن و سازمانهای بین المللی نباید نتایج انتخابات آتی دومای ایالت را به رسمیت بشناسند.

دولتهای متمدن و سازمانهای بین المللی نباید نتایج انتخابات آتی دومای ایالت را به رسمیت بشناسند.

با برگزاری انتخابات پارلمانی روسیه از جمله در کریمه الحاقی ، کرملین تلاش خواهد کرد تا به اقدامات تهاجمی خود در قبال اوکراین مشروعیت ببخشد. دولتهای متمدن و سازمانهای بین المللی نباید نتایج انتخابات آتی دومای ایالت را به رسمیت بشناسند.
انتخابات دومای ایالتی ، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه را نمی توان مشروع دانست زیرا در میان نامزدهای قانونگذاری کسانی که از کریمه الحاق شده آمده اند ، در حالی که ساکنان سرزمین های اشغالی موقت مجاز به رای دادن هستند. همه اینها نقض عمده قوانین بین المللی بشردوستانه است.
در کریمه اشغالی ، هیچ مکانیزمی برای محافظت از حقوق و فرصتهای ارائه شکایت علیه روسیه در نهادهای بین المللی در میان نظارت کامل توسط نیروهای انتظامی و امنیتی وجود ندارد ، در حالی که انجام چنین تلاشهایی تهدیدی قانونی برای زندگی مدعی است.
مقامات روسی هنجارهای حقوق بین الملل و قوانین خود و حتی عقل سلیم را نادیده می گیرند. این امر منجر به دستگیری و صدور احکامی در رابطه با فعالان ، مدافعان حقوق و سایر شهروندان به اتهامات بی اساس ، از جمله حمایت از تروریسم می شود.
وضعیت حقوق بشر در شبه جزیره اشغالی موقت رو به وخامت است. به بهانه های مختلف ، عمدتا تحت عنوان مبارزه با افراط گرایی ، مقامات اشغالگر افراد بی گناهی را که جرأت می کنند از مقامات روسی آشکارا انتقاد کنند ، تحت تعقیب قرار می دهند.
به دلیل الحاق کریمه ، هیچ ابزار قانونی م thatثری وجود ندارد که از حقوق مردم محافظت کند ، در حالی که کانون های وکلا در کریمه به طور کامل توسط FSB کنترل می شوند و از تمام دستورالعمل های آنها پیروی می کنند.
بر اساس شاخص دموکراسی ۲۰۲۰ ، روسیه در بین ۱۶۷ کشور فهرست ۱۲۴ را در این لیست دارد. کرملین همچنین به گروهی از رژیم های اقتدارگرا اختصاص داده شده است که به نظر می رسد با ادعاهای مداوم “دموکراسی” که توسط مقامات روسی مطرح می شود در تضاد است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.