تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

بازنشستگان منتظر باشند / تازه‌ترین خبر از عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی

  • کد خبر : 5467
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
بازنشستگان منتظر باشند / تازه‌ترین خبر از عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی

در خصوص زمان پرداخت عیدی بازنشستگان هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است. همه منتظر اعلام سازمان تامین اجتماعی برای عیدی بازنشستگان هستند. پیش‌بینی می‌شود که عیدی بازنشستگان طبق سنوات گذشته پرداخت شود. میزان عیدی بازنشستگان بر مبنای رقمی است که در زمان شاغل بودن فرد پرداخت شده است.

به گزارش اصناف شهر، میرهاشم موسوی رییس سازمان تأمین اجتماعی کشور در حاشیه سفر به هرمزگان در گفت و گو با فارس اظهار کرد: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که واریز شد و برای عیدی آنان نیز در تلاش هستیم تا به فوریت انجام شود.

وی افزود: نیازهای هرمزگان در حوزه درمانگاههای تأمین اجتماعی احصا شده و مصوبات آن نیز انجام گرفته است و بزودی در بندرخمیر و بستک درمانگاههای تأمین اجتماعی احداث خواهد شد.

موسوی، هدف از سفر به هرمزگان را نیز شرکت در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی کارکنان تأمین اجتماعی عنوان کرد.

بنا بر اعلام دولت، عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم نیز ۵۰۰ هزار تومان برای عائله‌مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز خواهد شد.

همچنین حقوق اسفندماه بازنشستگان نیز در همان بازه زمانی اعلام شده (پرداخت از بیستم هر ماه براساس حروف الفباء) انجام خواهد شد.
بازنشستگان چقدر عیدی می‌گیرند ؟

رئیس کانون بازنشستگان کارگری جزئیات عیدی بازنشستگان را که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۱ دریافت کنند، اعلام کرد.

مبلغ عیدی بازنشستگان متاهل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، متاهل دارای یک فرزند ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، متاهل دارای ۲ فرزند ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و متاهل دارای ۳ فرزند ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

عیدی بازنشستگان برخلاف سایر قشرهای کاری جامعه هیچ وقت متناسب با حقوق پرداخت نمی‌شود و این موضوع همواره بازنشستگان را در آستانه شب عید و با هزینه‌های هنگفت امروز با مشکل مواجه می‌کند و همواره منجر به نارضایتی این قشر می‌شود.

به گفته میرهاشم موسوی، رئیس کانون بازنشستگان کارگری، میزان عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است؛ در این میان مبلغ عیدی بازنشستگان متاهل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، متاهل دارای یک فرزند ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، متاهل دارای ۲ فرزند ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و متاهل دارای ۳ فرزند ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری در خصوص زمان واریز عیدی بازنشستگان گفت: «بنای ما بر این است که قبل از اینکه عیدی زیرمجموعه و کارکنان اداری خود را بپردازیم، حقوق بازنشستگان را واریز کنیم که امسال هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما فعلا زمان دقیقی را اعلام نمی‌کنیم تا بررسی‌ها برای تامین منابع نهایی شود.»
همه کارگران مشمول قانون کار امسال حداقل ۸ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان عیدی و پاداش دریافت خواهند کرد.

گفتنی‌است که در تاریخ ۲۸ بهمن ماه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز حقوق بهمن‌ماه و عیدی بازنشستگان کشوری خبر داد. در همین حال برخی از بازنشستگان می‌گویند هنوز برای آنها عیدی امسال واریز نشده است؛ آن‌طور که نعمت‌الله ترکی گفته، روز چهارشنبه حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق به حساب آن‌ها واریز شد.

اگرچه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری این را پرداخت زودهنگام دانست و گفت پیش از این بی‌سابقه بوده، اما برخی از بازنشستگان علاوه بر واریز نشدن عیدی و حقوق، بی‌سابقه بودن آن را نیز رد کردند./تجارت نیوز
بازنشستگان تامین اجتماعی حسابشان را چک کنند | آغاز واریز عیدی بازنشستگان رئیس سازمان تامین اجتماعی از میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی رونمایی کرد و وعده داد این مبلغ به زودی واریز شود. اما مبلغ عیدی بازنشستگان تامبن اجتماعی چقدر است؟

آنگونه که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داده میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

این عیدی معادل عیدی دیگر کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری است. یعنی این گروه‌ها هم امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند.

میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و امسال تنها ۳۰۰ هزار تومان به آن اضافه شده است. افزایشی که انتقاد بسیاری از بازنشستگان را به دنبال داشته است.
علاوه بر مبلغ عیدی سال ۱۴۰۱، زمان پرداخت آن هم مورد سوال بسیاری از افراد است. رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که سعی خواهیم کرد قبل از اینکه عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم، عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن واریز می‌شود یا نه گفت: هنوز زمان واریز عیدی مشخص نیست اما به زودی درباره زمان واریز عیدی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

اما سال گذشته عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار دیرهنگام و در آخرین روزهای اسفند واریز شد که باعث بروز انتقادات بسیاری شد./ مثلث آنلاین
انتقاد شدید بازنشستگان به مبلغ عیدی امسال

نکته مهم درباره عیدی امسال اینجاست که در بخشی از مصوبه دولت به روال هر سال، عیدی بازنشستگان کارگری نیز مشمول رقم یکی میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دانسته شده: «میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۸ میلیون ریال، حسب افراد، از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی مربوطه، قابل پرداخت است.»

این درحالی است که کارگران مشمول قانون کار امسال حداقل ۸ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان عیدی و پاداش دریافت خواهند کرد.

یدالله فرجی (فعال صنفی بازنشستگان) با انتقاد از این رقم ناعادلانه می‌گوید: سال‌هاست می‌گوییم عیدی بازنشستگان کارگری باید برابر با عیدی کارگران شاغل باشد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.