تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

بخشنامه اعطای وام مسکن روستایی تا هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ می‌شود

  • کد خبر : 1574
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
بخشنامه اعطای وام مسکن روستایی تا هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ می‌شود

نیکزاد گفت: تا هفته آینده با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در راستای عملیاتی شدن دستور ریاست جمهوری بخشنامه وام مسکن روستایی به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

به گزارش اصناف شهر؛ اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در رابطه با پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستانی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: در سال ۱۳۸۴، ۷ درصد از واحد‌های مسکونی کشور نوسازی شدند و براساس برنامه ریزی در طول ۱۶ سال اخیر و پرداخت وام ارزان برای ساخت مسکن روستاییان، هم اکنون حدوده ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی نوسازی شده است.

او گفت: برنامه ریزی بر این است که، باید سالیانه حدوده ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در سراسر کشور نوسازی کنیم که در سال ۱۴۱۰ هیچ واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم نداشته باشیم.

 نیکزاد گفت: وام مسکن روستایی باید ۲۰۰ میلیون تومان می شد و با سود ۵ درصد به صورت ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفر و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان پرداخت می شد. 

رئیس بنیاد مسکن گفت: در خصوص سود وامی که به روستاییان پرداخت می‌شود و نحوه ضمانت وام، مقداری اختلاف نظر میان بانک‌های عامل و سازمان برنامه  و بودجه بود که بعد از پیگیری ها، ریاست جمهوری دستور به پرداخت وام روستایی با شرایطی همچون بازپرداخت ۲۰ ساله، سود ۵ درصد و ضمانت سفته زنجیره‌ای ۳ نفره دادند.

نیکزاد در رابطه با زمان پرداخت وام ساخت مسکن روستایی گفت: تا هفته آینده با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در راستایی عملیاتی شدن دستور ریاست جمهوری بخشنامه این وام‌ها به بانک‌های عامل ابلاغ می شود.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به شرایط دریافت وام ساخت مسکن روستایی گفت: روستاییان فقط باید براساس کاربری مسکونی پروانه بگیرند و ساخت و ساز کنند. به خصوص در استان‌های شمالی که هدف ما حفظ سرسبزی در این استان هاست. افرادی که خود و فرزندانشان پروانه ساختمانی ۲ طبقه می گیرند، می توانند دو تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.