تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

توزيع مرغ منجمد پايان يافت/ قيمت مرغ و تخم‌مرغ کمتر از نرخ مصوب است

  • کد خبر : 1215
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
توزيع مرغ منجمد پايان يافت/ قيمت مرغ و تخم‌مرغ کمتر از نرخ مصوب است

رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران خاطر نشان کرد: واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه يک روزه باعث شد ميزان توليد مرغ گوشتي روند صعودي به خود بگيرد و هم اکنون آرامش در بازار حاکم شده است.

به گزارش اصناف شهریار، مهدي يوسفخاني، رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران با اشاره به کاهش قيمت مرغ گرم در بازار، گفت: بازار مرغ بيش از هر عامل ديگر تابع عرضه و تقاضاست. در چند هفته گذشته ميزان توليد روند صعودي به خود گرفت و ميزان عرضه در بازار بالا رفت و به تبع آن قيمت ها نيز کاهش پيدا کردند.

وي با بيان اينکه قيمت مرغ گرم کمتر از نرخ مصوب عرضه ميشود، تصريح کرد: نرخ مصوب کيلويي ۳۱ هزار تومان است اين در حاليست که در بازار آزاد مرغ کيلويي ۲۹ تا ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کنندگان مي رسد.

به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران مطابق با پيش بيني هاي ما تا شب عيد در تامين مرغ گرم با هيچ مشکلي مواجه نخواهيم بود و هم اکنون آرامش در بازار مرغ ايجاد شده است.

يوسف‎خاني در پاسخ به اين پرسش که واردات جوجه يک روزه و تخم مرغ نطفه دار در ايجاد اين شرايط چه تاثيري گذاشت؟ تصريح کرد: در يک مقطع زماني افزايش قيمت جوجه يک روزه باعث کمياب شدن آن در بازار شده بود از اين رو توليدکنندگان نمي توانستند در اين زمينه نياز خود را تامين کنند در نتيجه شاهد بر خوردن تعادل بازار بوديم. اما واردات بموقع جوجه يک روزه و تخم مرغ نطفه دار به چرخه توليد، ميزان توليد را به حالت عادي بازگرداند و هم اکنون شاهد آرامش در بازار هستيم.

بنا به اظهارات يوسف‎خاني در يک سال گذشته ما با کمبود توليد مواجه شديم اين در حالي است که در سنوات گذشته نه تنها کمبود توليد نداشتيم؛ بلکه به کشورهاي حاشيه خليج فارس بخصوص عراق توليدات خود را صادر مي کرديم. اميدواريم بتوانيم دوباره صادرات مرغ گوشتي را در پيش بگيريم.

يوسف‎خاني بابيان اينکه نياز تهران از استان هاي همجوار تهيه و تامين مي شود، خاطر نشان کرد: مرغداري ها در تهران محدود هستند و حدود ۸ الي ۱۰ درصد از نياز تهران را توليد مي کند. نياز اين استان يا بهتر است بگويم نياز کل کشور از استان هاي مازندران، گيلان، گلستان و سمنان تهيه و تامين مي شود.

وي با اشاره به توزيع مرغ منجمد در بازار، گفت: توزيع اين مرغ در ايجاد آرامش در بازار بسيار تاثير گذار بود. بعد از ثبات در توليد و توزيع مرغ توزيع مرغ منجمد قطع شد.

رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران در ادامه تصريح کرد: مرغ منجمد توزيع شده در بازار از ترکيه و برزيل وارد مي شد. بايد بگويم که کيفيت مرغ برزيلي به نسبت مرغ ترکيه اي بهتر و خوش پخت تر است. اما کيفيت مرغ اين دو کشور به نسبت توليدات ما بسيار پايان تر است.

يوسف‎خاني با بيان اينکه کيفيت تخم مرغ ترکيه اي نيز به نسبت توليدات داخلي کمتر است، تصريح کرد: قيمت تخم مرغ نيز به پايين تر از نرخ مصوب رسيده است قيمت مصوب تخم مرغ کيلويي ۴۳ هزار تومان است اين در حالي است که در بازار آزاد تخم مرغ کيلويي ۴۱ هزار تومان عرضه مي شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.