تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

تکذیب قسط ۷ میلیونی وام نهصت ملی مسکن

  • کد خبر : 1388
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
تکذیب قسط ۷ میلیونی وام نهصت ملی مسکن

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی اقساط هفت میلیون تومانی وام طرح نهضت ملی مسکن را تکذیب کرد.

محمود محمودزاده با تکذیب اقساط هفت میلیون تومانی طرح حمایتی نهضت ملی مسکن که در برخی رسانه‌ها به آن اشاره شده، افزود: رقم اعلام شده بر مبنای سود ۱۸ درصد است که شیوه پرداخت نظام بانکی است، دولت در مسکن حمایتی به‌ویژه برای دهک‌های یک تا پنج نیمی از تسهیلات را پرداخت خواهد کرد. بر این اساس رقم اقساط نهایی به کمتر از نصف این مبلغ خواهد رسید.

وی توضیح‌داد: در طرح نهضت ملی مسکن دولت با اتکا به منابع صندوق ملی مسکن بخشی از سود تسهیلات خانوار‌ها را پرداخت می‌کند و به هیچ عنوان قرار نیست همه خانوار‌ها بر مبنای سود ۱۸ درصد، اقساط نهضت ملی مسکن را پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان‌داشت: دولت از ابتدا تصمیم داشت با پایدارسازی منابع بخش مسکن، با توانمندسازی خانوار‌ها امکان حضور و خانه‌دار شدن آنان را در طرح‌های نهضت ملی فراهم کند، بر این اساس با طراحی صندوق ملی مسکن و اختصاص بودجه آن به گروه‌های هدف طرح‌های حمایتی اعم از دهک اول تا پنجم، بخش قابل ملاحظه‌ای از سود تسهیلات را با کمک دولت به نظام بانکی پرداخت می‌کنند.

وی ادامه‌داد: در عین حال میزان اقساط پرداختی منطبق با توان خانوار است و به‌زودی مبلغ اقساط اعلام خواهد شد و میزان منابع صندوق بستگی به قانون بودجه دارد.

در این حال آقای علمداری، عضو هیئت مدیره بانک مسکن در گفتگو با سبکه خبر شبکه خبر گفت: اقساط ماهانه به روش پلکانی با تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی در تهران ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
وی افزود: تسهیلات نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، سایر کلانشهر‌ها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و روستا‌ها ۲۵۰ میلیون تومان می‌باشد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.