تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

حقوق بازنشستگان چقدر زیاد شد ؟ | تصویب نهایی افزایش حقوق بازنشستگان

  • کد خبر : 3742
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
حقوق بازنشستگان چقدر زیاد شد ؟ | تصویب نهایی افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پربحث در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ بود. با جود گذشت یک ماه از سال جدید افزایش حقوق بازنشستگان هنوز به نتیجه ای نرسیده است و مستمری بگیران همچنان منتظر نتیجه این خبر هستند.

به گزارش اصناف شهر، اخرین اخباری که در مورد افزایش حقوق بازنشستگان منتشر شده، نشان از این دارد که افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان از ابتدای اردیبهشت انجام خواهد شد.

هم چنین قرار بر این است که دو فقره افزایش حقوق بازنشستگان صورت گیرد، که در ادامه اخبار مهم آن را می توانید در ادامه بخوانید.

در مصوبه دولت آمده است که حقوق حداقلی بگیران، بازنشسته، از کار افتاده و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد و با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در تمام صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولینی که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.