تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

خودروی جایگزین ساینا و سمند باید با همان قیمت عرضه شود

  • کد خبر : 4353
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
خودروی جایگزین ساینا و سمند باید با همان قیمت عرضه شود

سیداحمد رسولی نژاد درباره توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا، سمند و ساینا و جایگزین کردن خودروهای مذکور با شاهین، هایماs8 و… گفت: این تصمیم نشان‌دهنده عدم شناخت مسئولان وزارت صمت و خودروسازان از شرایط جامعه است؛ اقشار متوسط و پایین جامعه از نظر درآمدی خریدار خودرهایی مانند تیبا و سمند هستند، بنابراین قیمت خودروهای جایگزین آن‌ها باید متناسب با توان خرید این افراد باشد در حالی که براساس اخبار رسیده به نظر می‌رسد به این موضوع دقت نشده و مسئولان مربوطه بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مشتریان، تصمیم به جایگزین کردن این خودروها گرفته‌اند.

به گزارش اصناف شهر، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: این رفتارها با شعارهای عدالت‌طلبانه دولت همخوانی ندارد و در تصمیم‌گیری‌ها باید به رفاه کل جامعه و منافع اکثریت مردم توجه کنیم، امیدواریم وزارت صمت در تصمیمات خود تجدید نظر کند.

وی با بیان اینکه جایگزین تیبا، سمند و… باید یا همان قیمت را داشته باشند یا کمی از این خودروها با منطق اقتصادی گرانتر باشند، اضافه کرد: وزیر صمت در دفعات مختلف شعارهایی را مطرح کرده که محقق نشده است.

کاهش خودروهای کف پارکینگ از سوی مسئولان مربوطه، حرکتی نمایشی، تبلیغاتی و رسانه‌ای است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه گزارش‌های خوبی از برخی شرکت‌های خودروسازی به گوش نمی‌رسد، ادامه داد: طبق این گزارش‌ها، طرح موضوعاتی مانند کاهش خودروهای کف پارکینگ از سوی مسئولان مربوطه، حرکتی نمایشی، تبلیغاتی و رسانه‌ای است که دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: باید مشخص شود که ادعای مسئولان درباره به حداقل رسیدن تعداد خودروهای کف پارکینگ تا چه میزان صحت دارد؟ آیا اینکه خودروهای موجود در پارکینگ‌ها جابه جا و به مکان دیگری منتقل می‌شود سپس با نمایش پارکینگ خالی، ادعای کاهش تعداد خودروهای موجود در پارکینگ‌ها می‌شود، درست است؟

دولت آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با توجه به وضعیت قطعه‌سازی و واردات قطعه از خارج، باید ادعای مطرح شده درباره کاهش تعداد خودروهای کف پارکینگ راستی آزمایی شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند، ادامه داد: واردات خودرو در ارتقای کیفیت و کاهش قیمت خودرو اثرگذار است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=4353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.