تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

دستور قالیباف برای بررسی دوباره حذف ارز ۴۲۰۰ / توضیحات وزیر ارتباطات درباره کُندی سرعت اینترنت/ نامه رهبری به مجلس درباره بانک‌ها

  • کد خبر : 2337
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۰۴
دستور قالیباف برای بررسی دوباره حذف ارز ۴۲۰۰ / توضیحات وزیر ارتباطات درباره کُندی سرعت اینترنت/ نامه رهبری به مجلس درباره بانک‌ها

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

به گزارش اصناف شهر، آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۲۷۶ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۹۶ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۸۴ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۸۸۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده اند.

به این ترتیب مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۶۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۱۱ هزار و ۸۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

تورم‌های ماهانه، نقطه‌ای و یکساله در دی کاهشی شدند

دنیای‌اقتصاد نوشت: روزگذشته مرکز آمار ایران گزارش مربوط به تورم بهمن را منتشر کرد. بر اساس این گزارش پس از یک ماه وقفه در روند نزولی شاخص بهای مصرف‌کننده در دی ماه، در دومین ماه زمستان تورم بار دیگر روند نزولی خود را از سر گرفت و هر سه شاخص تورم شاهد کاهش بودند.

بر این اساس شاخص بهای مصرف‌کننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته (تورم نقطه‌به‌نقطه) ۴/ ۳۵‌درصد رشد را تجربه کرده است؛ این مقدار نسبت به ماه گذشته کاهش ۵/ ۰ واحد‌درصدی را نشان می‌دهد. در بخش تورم ماهانه نیز شاخص قیمت‌ها در بهمن‌‌‌ها شاهد رشدی ۱/ ۲‌درصدی بود که در مقایسه با ماه گذشته ۳/ ۰ واحد‌درصد از میزان آن کاسته شده است.

آمارها حاکی از آن است که شاخص بهای مصرف‌کننده ماهانه در بهمن ماه کمتر از میانگین تورم ماهانه در سال ۱۴۰۰ بوده است. در نهایت در بخش تورم میانگین ۱۲ ماهه، عدد ۴/ ۴۱‌درصد به ثبت رسید تا نسبت به تورم ۴/ ۴۲‌درصدی دی‌‌‌ماه، یک واحد‌درصد کاهش را به ثبت برساند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.