تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3

دلار بازار آزاد وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد

  • کد خبر : 2309
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
دلار بازار آزاد وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد

طلا ۱۸ عیار نسبت به هفته گذشته ۴۳ هزار تومان ارزان شده و قیمت سکه تمام بهار آزادی در این مدت بیش از ۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. بهای دلار با افت هزار تومانی در همین مدت عامل اصلی تمام این اتفاق‌ها به‌حساب می‌آید

به گزارش اصناف شهر، قیمت دلار امروز یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ در بازار آزاد بالاخره وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد. همزمان در بازار معاملات پشت خطی دلالان فعلا اسکناس آمریکایی را با نرخ ۲۵ هزار و ۸۳۰ تومان معامله می کنند که به نوعی می توان آن را پذیرش قیمت جدید دلار در بازار به حساب آورد. البته بعید است از این اتفاق راضی باشند، چون معاملات روز گذشته با قیمت ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان، ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان و نهایتا ۲۶ هزار و ۱۳۰ تومان انجام شده است و خریدو فروش های امروز سراسر با ضرر و زیان همراه خواهد شد.

قیمت دلار امروز یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ تا ظهر به ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان عقب نشست. نشانه های این اتفاق از روز پنجشنبه و جمعه هفته گذشته ظهور کرد. وقتی دلار هنوز بازار هنوز ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان، در معاملات پشت خطی نرخ تا کف کانال ۲۶ هزار تومان پایین رفت. انتشار اخبار مثبت درباره توافق وین تاثیر زیادی بر عملکرد فعالان بازار دلار داشت با این حال آن ها ترجیح دادند در روز اول هفته خودشان را از تک و تا نیندازند و حفظ ظاهر کنند. امروز، ولی وضع فرق می کند و دلار نتوانست از موقعیت خود دفاع کند؛ بنابراین با حدود ۴۰۰تومان کاهش به ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

قیمت دلار یک هفته پیش در همین روز ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود. حالا یک هفته گذشته و قیمت دلار نزدیک به هزار تومان که معادل چهار درصد می شود کاهش پیدا کرده است.

قیمت یورو امروز یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ به ۲۹ هزار و ۳۲۵ تومان رسید. درهم امارات هم فاصله چندانی با ترک کانال هفت هزار تومانی ندارد. قیمت درهم یکشنبه هفته قبل ۲۴ بهمن ماه در بازار به هفت هزار و ۴۳۰ تومان می رسید، اما پس از گذشت هفت روز حدود ۴۰۰ تومان ارزان شده است تا درهم امروز یکشنبه اول اسفند به هفت هزار و ۵۰ تومان برسد.

قیمت لیر امروز یکشنبه اول اسفند در بازار آزاد ارز ایران به هزار و ۸۹۵ تومان رسید که نسبت به دیروز ۲۵ تومان کاهش پیدا کرده است و در قیاس با یکشنبه هفته قبل ارزش آن ۱۲۵ تومان معادل شش درصد کمتر شده است.

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ با تاثیرپذیرفتن از بازار ارز کاهش پیدا کرد. در پایان نیمه اول معاملات، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که در بازار به سکه امامی مشهور است به ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. به این ترتیب سکه امامی ظرف یک روز ۸۰ هزار تومان و در عرض هفت روز ۵۳۰ هزار تومان ارزان شده است.

نیم سکه بهار آزادی امروز یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ با قیمت شش میلیون و ۵۸۰ هزار تومان فروخته می شود. قیمت نیم سکه نسبت به دیروز ۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و اگر قیمت یکشنبه هفته قبل را معیار بدانیم به افت ۲۶۰ هزار تومان قیمت نیم سکه بهار آزادی می رسیم.

قیمت سکه ربع بهار آزادی هم امروز یکشنبه در حالی به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید که دیروز سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و یکشنبه هفته قبل سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می شد. به این ترتیب قیمت سکه ربع بهار آزادی ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ هزار تومان و در عرض یک هفته ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ با ۹ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به دیروز با قیمت یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته شد. قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در هفت روز گذشته ۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان ارزان شده است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.