تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6

ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تا مرداد به ۲ میلیون می‌رسد/آغاز عملیات اجرایی یک میلیون واحد

  • کد خبر : 2928
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا مرداد ماه به ۲ میلیون واحد می‌رسد، گفت: اکنون عملیات اجرایی یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده که در مراحل مختلف از فوندانسیون تا نازک کاری است.

به گزارش اصناف شهر از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» امروز ۲۸ فروردین در نشستی که با مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص روند تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از موضوعات مهم دولت سیزدهم است که در اجرای آن تعیین تکلیف زمین‌ها برای اجرای طرح حائز اهمیت است و مدیران کل راه و شهرسازی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده و همچنین ساخت واحدهای مسکونی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حائز اهمیت است و افزود: متقاضیان مسکن بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند که ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از آنها واجد شرایط شناخته شدند و از طریق ستاد به کارتابل استان‌ها معرفی شدند تا پالایش نهایی شوند.

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای ثبت اراضی و پروژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت: استان‌ها در پالایش ها نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا کمترین سخت‌گیری را برای متقاضیان مسکن داشته باشند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه از ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ۸۰۰ هزار واحد روستایی و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است، اعلام کرد: مدیران کل راه و شهرسازی حداکثر ۱۰ روز زمان دارند تا زمین‌های تعیین تکلیف شده و پروژه‌های آغاز شده را در سامانه وارد کنند.

قاسمی بخش دیگری از سخنان خود به تاکید رییس‌جمهوری و مکاتبه خود با استانداران اشاره کرد و ادامه داد: در تاکید رییس‌جمهوری، سایر دستگاه‌ها مکلف هستند تا اراضی مازاد خود را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند.

وی همچنین تاکید کرد: صندوق ملی مسکن امکانی است که باید از آن بهره‌مندی لازم انجام بگیرد، زیرا تمامی سود اقساط برگشتی مسکن مهر و سایر اعتبارات بخش مسکن به این صندوق واریز می‌شود که می‌تواند در تولید مسکن مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه بشود.

روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسب است

قاسمی در حاشیه این نشست و در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص روند تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، با اشاره به اینکه جلسات حضوری ماهانه و جلسات هفتگی ویدئوکنفرانسی با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص میزان پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام می‌شود، گفت: یکی از اهداف مهم دولت و مجلس ، اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که گزارش‌هایی که مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص تامین زمین و پیشرفت پروژه‌ها ارایه کردند حاکی از آن است که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی است.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: برنامه وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش دو میلیونی است تا بتوان در پایان دولت سیزدهم وعده دولت را در خصوص مسکن به مرحله عمل رساند. امروز نیز با مدیران کل راه و شهرسازی توافق کردیم که حداکثر تا مردادماه عملیات اجرایی شدن ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شود.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است

قاسمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است که در مراحل مختلف از فوندانسیون تا مراحل نازک کاری هستند، بیان کرد: در برنامه است تا از مردادماه به بعد افتتاح پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار بگیرد.

وی در خصوص بیشترین اجرای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: طبیعتا در بین استان‌ها، استان تهران، خراسان رضوی و استان‌هایی که جمعیت بیشتری دارند، نیازهای بیشتری به مسکن دارند و تعداد واحدهای در حال اجرا و متقاضیان نیز در این استان‌ها با جمعیت بالا بیشتر است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز با تمامی استان‌ها در خصوص موضوع زمین و ساخت گفت‌وگو کردیم. به زودی تا مردادماه ۲میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن‌ شروع شده در کشور خواهیم داشت. با این کار در دو بخش دو میلیونی موفق خواهیم شد تا در دولت سیزدهم به تعهدات خود در خصوص ساخت مسکن عمل کنیم.

مذاکره با کشورهای دیگر برای صنعتی‌سازی

قاسمی در پاسخ به شایعاتی از کُند بودن مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی دارد و به رغم آنکه سوابق ساخت مسکن مهر در کشور بوده است، ما در دولت سیزدهم و کمتر از ۸ ماه حدود یک میلیون واحد مسکونی را در دست اجرا داریم.

وی در خصوص نتیجه مذاکراتی که با سایر کشورها انجام شده نیز، توضیح داد: مذاکرات با کشورهای دیگر در دست اجراست. این مذاکرات بیشتر برای آوردن کارخانجات صنعتی‌سازی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.