تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

سرانجام پرداخت خسارت نوسان برق به کجا رسید؟

  • کد خبر : 1661
  • ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
سرانجام پرداخت خسارت نوسان برق به کجا رسید؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، حق بیمه‌های دریافت شده از مشترکان توسط شرکت توانیر به حساب شرکت بیمه گر واریز شده است.

به گزارش اصناف شهر، وزارت نیرو و شرکت توانیر بارها اعلام کردند که چنانچه وسایل برقی مشترکان به دلیل قطعی برق خراب شوند، به مشترکان آسیب خورده خسارت پرداخت می‌شود.

بر اساس پیگیری ها، قرارداد بیمه حوادث مشترکان به منظور جبران خسارات ناشی از برق در محدوده عرصه و اعیان ملک مشترکان خانگی و تجاری، در تاریخ یک آذر ۱۴۰۰ با بیمه دی منعقد شده است.

پرونده‌های خسارات برق مربوط به حوادث رخ داده در سال ۱۴۰۰ که از ابتدای سال در سامانه بیمه توانیر به ثبت رسیده اند، تحویل شرکت بیمه گر شده است و ارتباط وب سرویس بین سامانه بیمه توانیر و شرکت بیمه برقرار شده است. بر این اساس تمام حق بیمه‌های دریافت شده از مشترکان توسط شرکت توانیر به حساب شرکت بیمه گر واریز شده است.

همچنین شرکت بیمه گر، بیمه نامه‌های استانی برای شعب استانی  در کشور را صادر و ابلاغ کرده است.

بنابراین روند بررسی پرونده‌ها و پرداخت خسارات آغاز شده و برنامه ریزی جهت تکمیل رسیدگی به بخش اعظمی از خسارات تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

تابستان امسال مثل سال گذشته با قطعی‌های مکرر برق همراه بود، که البته دلیل این مشکل را استخراج غیر قانونی رمز ارزهای دیجیتال و ناتوانی وزارت نیرو برای تامین برق عنوان کردند. اما این قطعی‌ها به غیر از اینکه چراغ خانه‌ها را خاموش کرد، به وسایل الکتریکی خانوارها و مغازه دارها هم آسیب وارد کرد، که همین امر موجب نارضایتی بسیاری از مشترکان شد.

پیش از این سخنگوی صنعت برق کشور گفته بود، پرداخت خسارت به مشترکان در صورتی که ناشی از نوسان‌های برق و نظیر آن باشد، انجام می‌گیرد. بر این اساس مشترکان می‌توانند با مراجعه به آدرس و وب‌سایت بیمه توانیر یا سامانه برق من، شناسه قبض خود و قطعه آسیب دیده را اعلام کنند. بیمه پس از بررسی و تایید خسارت ناشی از نوسان، نسبت به پرداخت خسارت اقدام خواهد کرد.

به گفته  رجبی مشهدی سال گذشته بیش از ۶۵ میلیارد تومان هزینه خسارت پرداخت شده است.

مردم با مراجعه به سایت bime.tavanir.org.ir می‌توانند اطلاعات خود را وارد سامانه کنند و دریافت خسارات خود را پیگیری کنند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.