تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ / ضامن کارمند برای گرفتن وام حذف شد؟

  • کد خبر : 1691
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ / ضامن کارمند برای گرفتن وام حذف شد؟

یک نماینده مجلس درباره وام ازدواج ۱۴۰۱ بیان کرد: ۱۵۰ میلیون برای زوج و ۱۵۰ میلیون برای زوجه (جمعا ۳۰۰ میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

ولی اسماعیلی، نماینده مجلس گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۱ وام ازدواج را کلی دیده بود اما مجلس قبول نکرد، زیرا نظارت مجلس را زیر سوال می‌برد.

اسماعیلی بیان کرد: ۱۵۰ میلیون برای زوج و ۱۵۰ میلیون برای زوجه (جمعا ۳۰۰ میلیون تومان) و برای تشویق به جوانان به ازدواج، ۱۰۰ میلیون برای دختران زیر ۲۳ سال و ۱۰۰ میلیون تومان برای پسرهای زیر ۲۵ سال مازاد بر ۱۵۰ میلیون با بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ضامن کارمند هم را برای گرفتن وام حذف کردیم.

دولت با وام ۳۰۰ میلیونی موافق است؟

اگرچه تلاش مجلس افزایش مبلغ وام ازدواج و تسهیل شرایط دریافت آن است، اما باید دید که آیا دولت با افزایش دو برابری وام ازدواج در سال آینده موافقت می‌کند یا نه؟

از طرف دیگر باید دید آیا بانک‌ها حاضر هستند در این شرایط این مبلغ وام را به متقاضیان پرداخت کنند، ضامن رسمی را حذف کنند و مدت بازپرداخت وام را هم افزیش بدهند؟

به نظر می‌رسد که هدف دولت از مشخص نکردن مبلغ وام ازدواج در بودجه سال آینده همین مساله بوده که به افزایش دو برابری مبلغ وام ازدواج تن ندهد. از طرف دیگر، میزان افزایش مبلغ وام ازدواج یک بحث همیشگی میان دولت و مجلس است.

بحثی که اصولا دولت در آن مخالف افزایش زیاد مبلغ وام ازدواج است اما مجلس با این افزایش همراهی می‌کند و اصولا مجلس به خواسته خود می‌رسد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.