تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

شرط توافق خوب/ یازدهمین سفر استانی/انتقاد از افزایش قیمت خودرو و وضعیت بازار بورس

  • کد خبر : 1277
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰:۰۲
شرط توافق خوب/ یازدهمین سفر استانی/انتقاد از افزایش قیمت خودرو و وضعیت بازار بورس

مذاکرات وین/ سفرنامه لرستان رئیسی/ قیمت خودرو/ بازار بورس و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش اصناف شهریار، اظهارات آیت الله سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی روسای منتخب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور درباره راهبرد دشمن برای ادامه تحریم ها در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه راهبرد دشمن این است که تحریم ها را همواره نگه دارد و بیشتر کند. راهبرد ما این است که تحریم ها شکسته شود، گفت: تحریم ها باید خنثی شود و اقدام جدی برای رفع تحریم ها انجام شود. برخی گفتند مذاکره نمی کنند، برنامه ندارند و جدی نیستند، اما اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم ها باشد، توافق خوب بدست می آید.

در بخش دیگری از همین نشست، حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه نگاه به همسایگان و آسیا از اولویت های سیاست خارجی دولت است، اظهار کرد: شعار سیاست خارجی دولت، سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال ، پویا و هوشمند است و برنامه چهار ساله دولت  در همین زمینه تنظیم و برنامه ریزی شده است.

با وجود جوسازی‌های رسانه‌ای و مواضع منفی سه کشور اروپایی و آمریکا طی هفته گذشته نسبت به پیشنهادات تازه ایران، به نظر می‌آید مذاکرات در هشتمین دور در فضایی واقع‌بینانه‌تر از سر گرفته شده به نحوی که امیدها برای ورود همه طرف‌ها به جزییات مباحث را قوت بخشیده است. اما همچنان طرف‌های غربی در تلاش هستند تا مواضع تازه ایران را زیر سوال ببرند.

همچنین درحالیکه واشنگتن به سیاست های خصمانه خود علیه ایران و اعمال تحریم‌های جدید ادامه می‌دهد، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که دیپلماسی بهترین راه تعامل با ایران است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: رئیس جمهور بایدن خواهان به موفقیت رسیدن دیپلماسی (با ایران) است اما اگر این مسیر شکست بخورد آماده است تا گزینه های دیگر را بررسی کند. گزینه های زیادی در دسترس رئیس جمهور قرار دارد. من نمی توانم پیش بینی کنم که این گزینه چه چیزی خواهد بود.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین هم وقفه چند روزه ایجاد شده در جلسات کمیسیون مشترک برجام در دور هفتم مذاکرات را برای تمامی طرفین «مفید» تلقی کرد و در همین رابطه در صفحه توییترش نوشت: من منکر این نیستم که وقفه‌ای فنی در مذاکرات وین در آخر هفته گذشته برای همه از جمله شرکای غربی، ایران و روسیه مفید بود، اگرچه ما هیچ تفاهمی بر سر این تصمیم نداشتیم. این وقفه تذکر مفیدی برای همه بود تا رویکردی عاقلانه اتخاذ کنند. 
اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که جلسه اول دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای روز دوشنبه ۸ آذر در وین برگزار شد.

همچنین مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبرداد که این آژانس به دنبال توافق با ایران برای نصب مجدد دوربین ها در تاسیسات کرج است.

رافائل گروسی به الجزیره گفته است که عدم اطلاع از آنچه در تاسیسات کرج روی می دهد ما را از ارائه اطلاعات به مذاکره کنندگان در وین باز می دارد و برخی از موضوعات مانند وجود مواد هسته ای در مکان های غیرمجاز نیازمند ارائه توضیحات از سوی تهران دارد.

لرستان مقصد یازدهمین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم بود. بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان، دیدار با نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر سید ابراهیم رئیسی به استان لرستان بود.

سید ابراهیم رئیسی در جریان این سفر با بیان اینکه شرایط لرستان به شدت ما را رنج می‌دهد، تأکید کرد: محور برنامه ما در لرستان این است که موانع و مشکلات آن را بررسی کنیم و آنچه که می‌شود در استان تصمیم‌گیری و آنچه هم که لازم است در تهران پیگیری شود تا بتوانیم از رنج بیکاری و بی‌شغلی لرستان بکاهیم و ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد به‌کار گرفته و احیا شود.

افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو از موضوعات مورد انتقاد سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بود که به اعتقاد وی افزایش مکرر قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها نیز اثر روانی داردو

 علی خضریان تاکید کرد که وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

محمد حسن آصفری  عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم در توییتی خواستار ورود قوه قضاییه به وضعیت بازار بورس و برخورد با دانه درشت هایی شد که صدها میلیارد تومان سود کرده اند.

وی در انتهای توئیت خود از هشتگ “کجاست شلاق عدالت” و هشتگ “بازار سرمایه” استفاده کرده است.‎

گزارش تاریخی ایسنا، همزمان ۲۰ آذر ماه صد و دهمین سالروز درگذشت مشکوک ملامحمد کاظم خراسانی ملقب به آخوند خراسانی در شهر نجف در سال ۱۲۹۰ از اخبار پربازدید بامداد امروز بود.

حکم ملا محمدکاظم خراسانی ملقب به آخوند خراسانی از رهبران جنبش مشروطه در عصر محمدعلی و احمد شاه قاجار از سوی مشروطه خواهان تندرو به خصوص قاضی شرع شیخ ابراهیم زنجانی ایلخانی تفسیر به رای شد و با استناد به این حکم، فرمان قتل شیخ فضل الله نوری دیگر رهبر جنبش مشروطه صادر شد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.