تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
7

ضرورت توجه سازمان امور مالياتي به وضعيت کنوني اصناف/ از درآمد حاصل نشده نمي توان ماليات پرداخت کرد

  • کد خبر : 1971
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰:۰۷
ضرورت توجه سازمان امور مالياتي به وضعيت کنوني اصناف/ از درآمد حاصل نشده نمي توان ماليات پرداخت کرد

رئيس اتحاديه رنگ فروشان تهران با تاکيد بر ضرورت توجه سازمان امور مالياتي به مشکلات ناشي از رکود در کسب و کار و بخشودگي هاي مالياتي سال واحد هاي صنفي اظهار داشت: ضرورت توجه و بررسي سازمان امور مالياتي ر ادر اين خصوص مي طلبد تا بر اساس درآمد ماليات را در يافت نمايد، از نا درآمدي نمي توان ماليات پرداخت کرد.

به گزارش اصناف شهر، رئيس اتحاديه رنگ فروشان تهران با تاکيد بر ضرورت توجه سازمان امور مالياتي به مشکلات ناشي از رکود در کسب و کار و بخشودگي هاي مالياتي سال واحد هاي صنفي اظهار داشت: وضعيت کنوني اصناف، ضرورت توجه و بررسي سازمان امور مالياتي را مي طلبد تا بر اساس درآمد، ماليات را در يافت نمايد. از نا درآمدي نمي توان ماليات پرداخت کرد.

ناصر بزازاقبالي، رئيس اتحاديه رنگ فروشان تهران گفت: تمامي مسئولان استحضار دارند که از اول اسفند سال ۹۸ تا کنون صنوف با تعطيلي هاي پي در پي و رکود در کسب و کار مواجه شده اند، برخي در اين شرايط اوضاع بسيار بدتري داشته و برخي وضعيت شان به نسبت بهتر بوده؛ اما آنچه ملموس و محسوس بوده و هست، عدم کسب وکار و گردش اقتصادي است، پس ضرورت توجه و بررسي سازمان امور مالياتي را در اين خصوص مي طلبد تا بر اساس درآمد ماليات را در يافت نمايد، از نا درآمدي نمي توان ماليات پرداخت کرد.

وي در ادامه بيان داشت: مضاف بر شرايط فوق، رکود ساخت و ساز و صنعت ساختمان، ضربه مهلک ديگري بر بدنه صنف رنگ فروش وارد ساخته است. بسياري از صنوف اين اتحاديه منتظر عملکرد و درک شرايط توسط سازمان امور مالياتي هستند که در صورت محاسبات ناعادلانه، تعداد بسيار زيادي آمادگي کامل دارند تا از صنف خارج شوند. واحدهايي که اتحاديه طي سال هاي متمادي تلاش نمود تا اين افراد را قانونمند و تحت نظارت اتحاديه پروانه کسب دهد در وضعيتي قرار گرفته اند که حاضرند تجربه هاي ارزشمند و زحمات خود را ناديده بگيرند و از صنف خارج شوند. اين آسيب براي اتحاديه بسيار سنگين و غير قابل جبران است.

رئيس اتحاديه رنگ فروشان تهران تصريح کرد: اصناف از ابتداي انقلاب اسلامي همه جوره در کنار مسئولان و دولت بوده اند و امروز منتظر حمايت دولت مانده اند، دولت با بررسي دقيق تر مي تواند به عمق فاجعه کسب و کار پي ببرد.

اقبالي در رابطه با توليد رنگ و قيمت نهايي آن بيان داشت: اعضاي اين اتحاديه، فروشنده رنگ هستند، قيمت نهايي رنگ را شرکت تعاوني توليدکنندگان رنگ با نظارت و بررسي سازمان حمايت از مصرف کننده تعيين مي کند و پس از آن اتحاديه مبادرت به خريد مي کند و هيچ نقشي در تعيين قيمت ندارد،

وي افزود: اتحاديه در پنج رسته کاري پروانه صادر مي کند؛ شامل خرده فروشي رنگ ساختماني- خرده فروشي رنگ به جز ساختماني (پودري – اتومبيلي-صتعتي و چاپ)- دفتر فروش- عمده فروشي رنگ به جز رنگ اتومبيل- فروش مواد اوليه که الکل صنعتي نيز در يکي از رسته هاي اين اتحاديه به فروش مي رسد. الکل صنعتي فقط يک نوع حلال و تينر سازان از آن استفاده مي کنند.

رئيس اتحاديه رنگ فروشان تهران در رابطه با مصارف رنگ هاي صنعتي بيان داشت: رنگ هاي صنعتي در کارخانجات مختلف لوازم خانگي و خودروسازي مورد استفاده قرار مي گيرد که از رسته هاي اين اتحاديه است، اگر صنايع به هر شکلي رونق بگيرند مي توانيم رنگ بيشتري به فروش برسانيم و اين رسته رونق گيرد و اگر توليد کاهش يابد اين رسته نيز از فعاليت باز مي ايستد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.