تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
1

عزم دولت برای حمایت از بازار سرمایه در سال «رشد تولید و مهار تورم»

  • کد خبر : 5842
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
عزم دولت برای حمایت از بازار سرمایه در سال «رشد تولید و مهار تورم»
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید عزم جدی برای حمایت از بازار سرمایه در سال رشد تولید و مهار تورم داشته باشد تا سرمایه‌های سرگردان به جای هدایت به سمت بازارهای غیرمولد راهی بازار سرمایه و فعالیت‌های مولد و شفاف شود.

«محمد صفایی امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرشهر در مورد نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال اعلام کرد: در سال رشد تولید و مهار تورم، بیش از گذشته به ظرفیت‌های شفاف برای مبادلات کالایی کشور نیاز داریم تا روند تامین مواد اولیه تولید به شکل روان انجام شود که در این زمینه سازوکار بورس کالا موثرتر از گذشته در رشد تولید نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی افزود: اگر همه زیرمجموعه‌های نهادهای بزرگی همچون سازمان تامین اجتماعی که تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، وارد بازار سهام شوند و در ادامه، محصولات تولیدی آن شرکت‌ها در بورس کالا عرضه و معامله شود، شاهد یکپارچگی در معاملات و رونق بورس‌ها خواهیم بود که به دنبال آن، بخشی از منابع جامعه برای سرمایه‌گذاری‌های جدید آزاد می‌شود.

صفایی با اشاره به نقش بورس کالا در رشد تولید گفت: جهت گیری‌های دولت در زمینه تقویت بورس کالا در اقتصاد کشور بسیار مهم است و این امر به روان سازی مبادلات کالایی کشور کمک می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: سازوکار شفاف، رقابتی و منحصربه‌فرد بورس کالا طی سال‌های گذشته باعث شده تا علاوه بر تامین مواد اولیه در زنجیره تولید، سرمایه‌گذاری‌ها نیز در بخش‌های تولیدی تقویت شود؛ چراکه مبادلات مستمر کالاها در فضایی رقابتی و شفاف، چشم‌انداز مناسبی را برای فعالان اقتصادی فراهم آورده که امکان تامین پایدار کالا از این مسیر و برنامه‌ریزی جهت پروژه‌های جدید تولیدی مهیاست.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.