تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

فعاليت تنها ۲۰ درصد از تالارهاي پذيرايي تهران/ مردم خواست به واحدهاي صنفي مراجعه کنند که داراي پروانه کسب معتبر از اتحاديه باشند

  • کد خبر : 1188
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
فعاليت تنها ۲۰ درصد از تالارهاي پذيرايي تهران/ مردم خواست به واحدهاي صنفي مراجعه کنند که داراي پروانه کسب معتبر از اتحاديه باشند

نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران و رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي تهران گفت: پس از اعلام ستاد ملي مبارزه با کرونا مبني بر فعاليت تالارهاي پذيرايي با رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي، تنها ۲۰ درصد تالارها به فعاليت بازگشتند.

به گزارش اصناف شهر، خسرو ابراهيمي نيارئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي تهران افزود: بروز کرونا و بسته شدن تالارهاي پذيرايي پيامدهاي زيادي براي واحدهاي صنفي ما داشت، از آنجايي که واحدهاي صنفي براي برگزاري مراسم به مردم تعهد داشتند مجبور به بازگرداندن هزينه گرفته شده به مردم شدند و اين باعث شد اين هزينهها از جيب شخصي داده شود.

وي ادامه داد: اکثر واحدهاي صنفي استيجاري هستند و مجبور شدند در اين مدت کرايه بدهند و پرسنل را حفظ کنند در نتيجه بعد از گذشت حدود دوسال ورشکستگي کامل تالارهاي پذيرايي را داشتيم که اين يک پيامد مهم براي اين واحدهاي صنفي بود.

ابراهيمي نيا با بيان اينکه اکثر تالارهاي پذيرايي درگير بحثهاي مالک و مستاجر شدند افزود: پروندههاي زيادي در اين باره در دادگاهها مطرح شد و خيلي از اين موارد نيز در اتحاديه به حل اختلاف رسيد.

وي تالارهاي پذيرايي در تهران را حدود هزار واحد صنفي عنوان کرد و گفت: اکثر تالارها ورشکست شدند و همين الان نيز که با رعايت پروتکلهاي ميتوانند فعاليت خود را ادامه دهند بيش از ۶۰ درصد هنوز به فعاليت نرسيده اند که يا درگير بحثهاي مالک و مستاجر هستند و يا براي به روز کردن تجهيزات دچار مشکل اند لذا حدود ۲۰ درصد واحدهاي صنفي ما فعالند.

ابراهيمي نيا با انتقاد از فعال نبودن تالارها در زمان شيوع کرونا گفت: ما شاهد بوديم که مراسمهاي عروسي به حاشيه شهرها و باغها و مکانهاي غيرمجاز کشانده شد در حاليکه ميشد در همان ابتدا با رعايت پروتکلهاي بهداشتي مراسم را در تالارهاي پذيرايي برگزار کرد.

وي در ادامه نيز با انتقاد از دفاتر اسناد رسمي ازدواج يادآور شد: اين دفاتر نيز از اين موقعيت استفاده کردند و با تجهيز سفره عقد در اتاق کوچکي مراسم را در همان دفاتر برگزار ميکردند.

رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي تهران گفت: بحث اين است که بايد براي زمان شيوع کرونا يک نسخه براي همه نوشت نه اينکه تالارهاي پذيرايي را بست و تجمعات در جاهاي ديگر برگزار شود.

ابراهيم نيا به وام دولت به تالارهاي پذيرايي نيز اشاره کرد و افزود: وامي که به واحدهاي صنفي براي حفظ کارگرها داده شد باعث ورشکستگي بيشتر اين واحدها بود اين وام داده شد در حاليکه واحد صنفي تعطيل است.

وي گفت: در وامي ديگر با احتساب متراژ واحد صنفي وامي به واحد تعلق ميگرفت، ولي مشکلي که وجود داشت بالاي ۸۰ درصد تالارها استيجاري بودند و نميتوانستند سند ارائه دهند و ورشکست شدند.

ابراهيم نيا از مردم خواست به واحدهاي صنفي مراجعه کنند که داراي پروانه کسب معتبر از اتحاديه باشند و در صورت مشکل (نداشتن آب آشاميدني مناسب، پرسنل و سرويس بهداشتي نامناسب) با شماره تلفن ۸۸۵۳۵۲۵۵ تا ۵۸ تماس بگيرند تا بازرسان اتحاديه با فاصله کمتر از ۲۴ ساعت براي حل موضوع مراجعه کنند

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.