تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

ماجرای تخم مرغ های وارداتی تاریخ گذشته چیست؟

  • کد خبر : 1751
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
ماجرای تخم مرغ های وارداتی تاریخ گذشته چیست؟

در چند روز اخیر خبر‌‌‌‌‌‌هایی مبنی‌بر فروش تخم‌مرغ‌‌‌‌‌های تاریخ مصرف گذشته در برخی رسانه‌ها منتشر شده است. عمده‌فروشان…

به گزارش اصناف شهر، در چند روز اخیر خبر‌‌‌‌‌‌هایی مبنی‌بر فروش تخم‌مرغ‌‌‌‌‌های تاریخ مصرف گذشته در برخی رسانه‌ها منتشر شده است. عمده‌فروشان تخم‌مرغ صحبت از تخم‌مرغ‌‌‌‌‌‌هایی می‌کنند که به دلیل کیفیت پایین با قیمت کمتر از نرخ مصوب به‌فروش می‌‌‌‌‌رسند.

در چند روز اخیر تخم‌مرغ‌‌‌‌‌های وارداتی ترکیه که تاریخ‌مصرف‌شان گذشته است در بازار شانه‌‌‌‌‌ای ۳۵ تا ۳۷‌هزار تومان به فروش رسیده است. به گفته بنکداران، این محصول را پشتیبانی دام برایشان تامین کرده بود و به دلیل کیفیت پایین با قیمت کمتر از عرف بازار فروخته شده است.

به گفته فروشندگان تاریخ هک‌شده روی این تخم‌مرغ‌‌‌‌‌های وارداتی میلادی بوده و کمتر کسی متوجه گذر تاریخ مصرف‌شان شده است.

سالمی؛ مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: «این تخم‌مرغ‌‌‌‌‌ها که از ترکیه وارد ایران شد در زمان تحویل به فروشندگان دارای تاریخ مصرف بود و چون در چند وقت اخیر زمزمه حذف ارز دولتی مطرح بوده، برخی اصناف با خرید بیشتر تخم‌مرغ را در انبار‌‌‌‌‌ها نگه‌داشتند تا پس از مدتی آن را با افزایش قیمت به فروش برسانند، ولی پس از ادامه‌یافتن تخصیص ارز ۴۲۰۰‌تومانی به نهاده‌‌‌‌‌های دامی این محصولات روی دستشان ماند و تاریخ مصرف آنها گذشت. به همین دلیل آنها مجبور شدند این محصولات تاریخ مصرف‌گذشته را با قیمتی کمتر به فروش برسانند و این موضوع باید تحت‌پیگرد سازمان دامپزشکی قرار بگیرد.‌»

بابایی مدیرکل دامپزشکی استان تهران نیز در این‌خصوص گفت: به موارد اندکی از این دست برخورد کرده‌ایم و اقدامات قانونی در این‌خصوص صورت‌گرفته است.‌»

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.