تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

نداشتن پلاک فعال به معنی محدودیت نیست

  • کد خبر : 6202
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
نداشتن پلاک فعال به معنی محدودیت نیست

متقاضی شرکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده باید دارای خودروی فرسوده و طبیعتاً پلاک انتظامی فعال باشد؛ بنابراین نداشتن پلاک انتظامی فعال در این طرح محدودیت نیست اما متقاضی بایستی با توجه به اولویت تخصیص یافته، مدت زمانی بالغ بر دو ماه را به عنوان حداقل زمان فرآیند اسقاط در نظر گیرد.

به گزارش اصناف شهر، با توجه به اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروهای داخلی در کنار دو طرح ویژه متقاضیان عادی و ویژه مادران، شرایط ثبت‌نام در این طرح اعلام شده است.

با حذف قرعه‌کشی از طرح‌های فروش خودرو، خودروسازان الزامی به اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نداشتند، اما حال در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به دو طرح ویژه متقاضیان عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت (طرح ویژه مادران) اضافه شده و در این مرحله از فروش خودروها حضور دارد.

در شرایط جدید آمده است که همچون سایر طرح‌های فروش، شروط‌ عمومی نظیر داشتن گواهینامه رانندگی معتبر، عدم خرید یا تحویل خودرو از خودروسازان داخلی در ۴۸ ماه گذشته، هر کدملی یک دستگاه و شرط اختصاصی (بلوکه شدن ١٠٠ میلیون تومان در حساب وکالتی به نام سازمان حمایت) وجود دارد.

پیگیریها از وزارت صمت حاکی از آن است که باتوجه به اینکه این طرح ویژه دارندگان خودروهای فرسوده است؛ لذا بدیهی است که داشتن پلاک انتظامی فعال در این طرح محدودیت ایجاد نکند؛ اما متقاضی در محاسبه زمان تحویل خودروی خریداری شده به اولویت تخصیص یافته، مدت زمانی بالغ بر دو ماه را باید به عنوان حداقل زمان فرآیند اسقاط در نظر گیرد.

متقاضیانی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که خودروی فرسوده آن‌ها مدل ۱۳۸۵ یا قبل از آن باشد و بایستی پلاک و سند خودرو فرسوده به نام متقاضی ثبت‌نام باشد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.