تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

نشست بررسی «قانون مالیات بر عایدی سرمایه» برگزار شد

  • کد خبر : 1252
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
نشست بررسی «قانون مالیات بر عایدی سرمایه» برگزار شد

با حضور اصناف در کمیسیون اقتصادی مجلس؛ نشست بررسی «قانون مالیات بر عایدی سرمایه» برگزار شد

«قانون مالیات بر عایدی سرمایه» در نشست‌های کمیسیون اقتصادی با نماینده اتاق اصناف ایران و سایر دستگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
نماینده اتاق اصناف ایران از برگزاری جلسات و نشست‌های بررسی قانون مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد.
حمیدرضا رستگار گفت: در آخرین جلسه که امروز با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، برزگری معاون سازمان امور مالیاتی کشور و نمایندگانی از اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی و وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برگزار شد، به بررسی مباحث باقی مانده از قانون مالیات بر عایدی سرمایه مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: مالیات بر عایدی سرمایه به مازاد قیمت زمان انتقال دارایی نسبت به قیمت زمان تملک آن گفته می شود. به عبارتی دیگر مالیات بر عایدی سرمایه هر نوع نقل و انتقالی است که ذیل این تاریخ انتقال در تمام نقاط کشور از جمله مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی از طرف مالکان، دین و صاحبان حق اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اشخاص موضوع ماده ۲۹ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﺴﺎﻟﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه انجام می‌شوند.
رستگار بیان کرد: مالیات عایدی بر سرمایه به املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل، انواع وسایل نقلیه موتوری، انواع فلزات گران بها از جمله طلای ساخته شده، مسکوک و طلای شمش و طلای آب شده، انواع ارز خارجی و دیجیتال و … تعلق می‌گیرد. بنابراین بخش مهمی از این قانون مربوط به اصناف است و اظهار نظر تخصصی نمایندگان اصناف به اجرایی شدن هرچه بهتر قانون کمک خواهد کرد.
وی گفت: در این جلسه به بررسی متن پیشنهادی کمیسیون امور اقتصادی مجلس پرداختیم و نظرات تخصصی خود از جمله اجرای آزمایشی و مقطعی این قانون را پیشنهاد دادیم.
وی تصریح کرد: اجرای هر قانونی باید با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها ، آموزش و فراگیری عمومی آن صورت پذیرید که بر این امر نیز تاکید کردیم. مقرر شد نظرات تخصصی اتاق اصناف ایران و نیز سایر دستگاه های حاضر در جلسه به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.
رستگار گفت: همچنین در مرکز پژوهش های مجلس نیز نسبت به پیشنهادات اصناف اقدامات لازم انجام و مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا قانون های تکمیلی را به کمیسیون اقتصادی ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.