تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
1

واریز ۵۲۱ میلیارد ریال به حساب بازنشستگان دی ماه صندوق ذخیره فرهنگیان

  • کد خبر : 5341
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
واریز ۵۲۱ میلیارد ریال به حساب بازنشستگان دی ماه صندوق ذخیره فرهنگیان

حمیدرضا نجف‌پورکردی از واریز ۵۲۱ میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم آذر تا اول دیماه ۱۴۰۱ به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد.

به گزارش اصناف شهر، حمیدرضا نجف‌پورکردی از واریز ۵۲۱ میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم آذر تا اول دیماه ۱۴۰۱ به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و گفت: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از ۲۰ روز پس از بازنشستگی و دریافت اطلاعات به حساب آن‌ها واریز شده است در حالی که قبلا حدود سه ماه طول می‌کشید.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه می‌باشد که به حساب ۲۰۳۳ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز شد، تصریح کرد: سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ نیز پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها و مجمع عمومی سالیانه موسسه، به حساب این عزیزان واریز خواهد شد.

وی ضمن اشاره به سیاست کلان این مجموعه مبنی بر احیای بانک سرمایه، تمرکز وجوه در بانک مزبور و استفاده از این ظرفیت برای ارائه خدمات بیشتر به فرهنگیان عزیز عضو موسسه، گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری در بانک سرمایه برای اعضای موسسه، از این به بعد واریزی‌ها به حساب بازنشستگان به عاملیت این بانک خواهد بود. بر این اساس در دوره حاضر نیز بیش از ۵۲ درصد از مبالغ واریزی از طریق بانک سرمایه انجام شده است.

دکتر نجف‌پورکردی با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در موسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته از سه ماه به کمتر از یک‌ماه، گفت: این اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری از سوی سازمان بازنشستگی کشوری، دریافت می‌نمایند.

وی با اعلام اینکه بیشترین میزان دریافتی بازنشستگان در حال حاضر به بیش از یک میلیارد ریال رسیده است، تصریح کرد: میانگین دریافتی اعضای بازنشسته موسسه در دوره جاری نیز به حدود ۳۳۸ میلیون ریال رسیده، در حالی که میانگین واریزی آن‌ها به صندوق در طول دوران خدمت، حدود ۸۶ میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل موسسه افزود: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی موسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی بهره‌مند شوند.

دکتر نجف‌پورکردی همچنین از طرح بیمه‌ای میعاد با همکاری شرکت بیمه معلم به منظور پرداخت مستمری به فرهنگیان بازنشسته عضو موسسه از محل سهم‌الشرکه آن‌ها خبر داد و اظهار داشت: مزایای این طرح شامل پرداخت مستمری ماهانه به حساب بیمه‌شده یا ذینفع به نسبت سرمایه شخص سی روز پس از صدور بیمه‌نامه، استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی، پوشش فوت عادی و فوت بر اثر حادثه، وام با کارمزد پایین و بدون ضامن دو سال پس از ثبت‌نام است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.