تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

پلمپ انبار یکی از رستوران های معروف فرحزاد

  • کد خبر : 2569
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
پلمپ انبار یکی از رستوران های معروف فرحزاد

بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی از نگهداری غیراستاندارد ۸۰۰ کیلوگرم گوشت و مرغ و پلمب انبار یکی از رستوران‌های معروف منطقه فرحزاد تهران خبر داد.

به گزارش اصناف شهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، گشت نظارتی ویژه بازرسی از اصناف و رستوران‌های شمال تهران در منطقه فرحزاد با حضور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی، بازرسان مرکز بهداشت شمال غرب تهران، سازمان تعزیرات حکومتی، کارشناس دامپزشکی و پلیس اماکن پایتخت برگزار شد.

در این گشت از تعدادی رستوران‌های فرحزاد و انبار نگهداری اقلام مصرفی یکی از رستوران‌های تهران بازدید به عمل آمد.

رجبی راد باز پرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی در حاشیه این بازدید گفت: در جریان این گشت، به همراه بازرسان مرکز بهداشت شمال غرب تهران، از باغچه رستوران‌های فرحزاد بازدید شد و در بازدید از آشپزخانه یکی از رستوران‌ها مشخص شد، همه اقلام مواد غذایی، قبل حضور تیم بازرسی از رستوران خارج شده بود.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد برای اینکه اقلام این رستوران مورد بازرسی قرار نگیرند، قبل از رسیدن گشت ویژه، کارگران، اقلام را به داخل رودخانه ریخته بودند.

رجبی راد با اشاره به پلمب این واحد صنفی گفت: این واحد فاقد مجوز فعالیت صنفی و جواز کسب بود که پلمب شد و به شهروندان توصیه می‌کنیم که از حضور در رستوران‌های ناشناس و نامعتبر که صحت و سلامت مواد غذایی مورد استفاده آن‌ها، مشخص نیست اجتناب کنند.

تیم گشت نظارتی در ادامه به سراغ انبار نگهداری اقلام مصرفی یکی از رستوران‌های معروف تهران رفته و از محل بازرسی کردند.

رجبی راد اظهارداشت: در راستای برنامه عملیاتی داداسرای ناحیه ۲۶ تهران در باره بازرسی از اماکن و محل‌های نگهداری مواد غذایی و بهداشتی و در راستای دستورات دادستانی تهران، حسب گزارش مرکز بهداشت شمال غرب تهران، یک مورد انبار نگهداری مواد غذایی و پروتئینی شناسایی شد.

وی افزود: بنا به نظر کارشناسان سازمان بهداشت مقدار قابل توجهی موادغذایی و گوشت منجمد در یخچالی که فاقد دمای زیر صفر درجه بود، نگهداری می‌شد.

بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی اضافه کرد: همه گوشت‌ها بدون هویت و مرغ‌ها به صورت گرم تهیه و به صورت غیرقانونی و غیر استاندارد انجمادسازی شده بود.

وی با بیان اینکه سایر اقلام نگهداری شده فاقد تاریخ مصرف بودند، گفت: اقلام فاسد توسط مأموران مرکز بهداشت معدوم شدند.

رجبی راد گفت: با بررسی مدارک هویتی متصدی این انبار مشخص شد که انبار مذکور متعلق به نگهداری اقلام مصرفی یکی از رستوران‌های معروف تهران است.

پس از این بازدید به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی، این انبار وسط مأموران مرکز بهداشت پلمب شد.

پیمان زارعی کارشناس محیط سازمان بهداشت شمال غرب تهران درباره مسائل بهداشتی و نگهداری اقلام غذایی در انبار یادشده گفت: بهداشت فردی کارگران این انبار رعایت نشده بود و کارت واکسن نداشتند همچنین شرایط نگهداری موادغذایی در این واحد کاملا غیر مجاز و غیر بهداشتی بود.

وی افزود: اسانس‌ها و طعم‌دهنده‌های غیرمجاز در این انبار نگهداری شده بود و گوشت‌های قرمز نیز در یخچال این انبار با دمای نامناسب نگهداری می شد.

کارشناس محیط سازمان بهداشت شمال غرب تهران گفت: اقلام تاریخ گذشته‌ای که در این انبار نگهداری می شد، معدوم و بالغ بر ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ داخل سردخانه این انبار ضبط شد تا تعیین تکلیف شوند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.