تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
9

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم بهمن / منتظر کاهش قیمت باشیم؟

  • کد خبر : 1981
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم بهمن / منتظر کاهش قیمت باشیم؟

مذاکرات روند قیمت طلا و دلار را تحت تاثیر قرار داده است. دبیر اتحادیه طلای تهران با تایید این خبر گفت: چنانچه روند مذاکرات مثبت باشد پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه نوسان پنج درصدی داشته باشد.

به گزارش اصناف شهر، بازار طلا همچنان راکد است. امروز قیمت طلا جهانی به کانال یک هزار و ۷۹۷ دلاری رسید. همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار نیز در آخرین معاملات روز گذشته کاهش یافت.

علی رغم اینکه طلا تحت تاثیر مذاکرات کاهش یافت اما همچنان تقاضا برای خرید مصنوعات طلا در بازار مشاهده نمی‌شود. گویا وضعیت معیشت اجازه نمی‌دهد مردم طلا بخرند.

لباس جایگزین طلا شد
هر چند پنج روز از روز مادر می‌گذرد اما دبیر اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: سال‌های گذشته مردم در آستانه روز مادر سکه می‌خریدند اما امسال شرایط اقتصادی باعث شد مردم لباس و دیگر کالاهای ارزان را جایگزین طلا و سکه کنند.

نادر بذرافشان توضیح داد: البته اجرت ساخت مصنوعات طلا آنقدر بالاست که قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد. در یک ماه گذشته هم با توجه به کاهش قیمت طلا سرمایه‌گذاران از این بازار عقب‌نشینی کردند.

بازار طلا آرام است
او بیان کرد: با آن که در آستانه شب عید قرار داریم اما بازار طلا آرام است و به ثبات نسبی بر آن حاکم است، احتمالا در هفته آینده نیز تغییری نکند. البته چنانچه در شب عید تقاضا افزایش پیدا کند و انس جهانی نوسان افزایشی داشته باشد احتمال دارد قیمت این فلز زرد رنگ نوسان دو تا پنج درصدی را تجربه کند.
بذرافشان گفت: در یک ماه گذشته روند مذاکرات بر قیمت دلار و طلا اثرگذاشته و قیمت طلا حدودا دو درصد ارزان شده است. همین مساله باعث شد سرمایه‌گذاران از کاهش بیشتر ارزش طلا نگران باشند.

او به مردم توصیه کرد: از این پس کاهش شدید این فلز گرانبها ادامه‌دار نیست و به نظر می‌رسد در هفته گذشته با توجه به نوسان کاهشی قیمت طلا اکنون فرصت مناسبی برای خرید مصنوعات طلا و سکه باشد.

در سامانه اعلام نرخ اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۶ امروز هشتم بهمن ماه، یک میلیون و ۲۳۳ هزار تومان است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.