تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
2

کاهش ۵۰ درصدي مصرف ميوه در کشور/ ميوه‌ها در ميادين مانده‌اند

  • کد خبر : 1118
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۵۰
کاهش ۵۰ درصدي مصرف ميوه در کشور/ ميوه‌ها در ميادين مانده‌اند

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران اظهار داشت: ميزان عرضه صيفي‌ جات در ميادين افزايش يافته؛ اما از سوي ديگر تقاضا نيز کاهش يافته است. کاهش قدرت خريد مردم، ۵۰ درصد مصرف ميوه را در کشور کاهش داده است.

به گزارش اصناف شهر، مصطفي دارايي نژاد، رئيس اتحاديه بارفروشان تهران با اشاره به وفور انواع پياز در ميدان، گفت: انواع پياز از جمله پياز زرد، سفيد و قرمز به ميزان کافي در ميدان موجود است و در زمينه عرضه سيب زميني و پياز با مشکلي مواجه نيستيم.

وي قيمت پياز در ميدان را کيلويي ۴ تا ۶ هزار تومان عنوان کرد و افزود: پياز در اصفهان، تبريز و بندرعباس به اندازه کافي توليد ميشود. هم اکنون بيش از نياز داخلي پياز در انبارها موجود است.

دارايي نژاد بابيان اينکه در سال جاري بيش از ۲ هزار تن پياز در کشور توليد شد، افزود: پياز به عراق، ارمنستان، ترکمنستان، روسيه، قزاقستان، افغانستان و… صادر مي شود.

وي با اشاره به کاهش قيمت ۱۰ تا ۱۵درصدي برخي صيفيجات و سبزيها در ميدان، تصريح کرد: هويچ، کاهو، کاهو پيچ، شلغم، گل کلم و…. در روزهاي اخير افت قيمت را تجربه کردند.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران تصريح کرد: ميزان عرضه صيفيجات در ميادين افزايش يافته اما از سوي ديگر تقاضا نيز کاهش يافته است. کاهش قدرت خريد مردم، ۵۰ درصد مصرف ميوه را در کشور کاهش داده است.

به گفته وي، پرتقال، کيوي، انار، سيب، نارنگي در ميدان مانده است.

دارايينژاد با اشاره به ثبات قيمت ميوه هاي شب يلدا، گفت: ميزان مصرف انار و هندوانه در ماه هاي آذر و دي افزايش پيدا مي کند از اينرو ميداني ها از چند روز گذشته اين دو قلم را دپو کردند تا در عرضه آنها در شب يلدا به مشکلي بر نخوريم و قيمت ها در روزهاي پاياني آذر روند افزايشي به خود نگيرند.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران بابيان اينکه از ۲۰ آذر ميوه هاي شب يلدا در ميدان عرضه خواهد شد، تصريح کرد: قيمت انار بنا به کيفيت مشخص مي شود به عنوان مثال قيمت انار ساوه کيلويي ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، قيمت انار شيراز کيلويي ۱۵ تا ۲۳ هزار تومان و قيمت انار دماوند کيلويي ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در ميدان خريد و فروش مي شود.

وي با اعلام قيمت انواع هندوانه، بيان کرد: قيمت هندوانه ساکاتا کيلويي ۵ هزار تومان و قيمت هندوانه بيضي صادراتي کيلويي ۶ تا ۷ هزار است.

به گفته دارايي نژاد، ميدان داران اجازه نمي دهند که قيمت ميوه هاي شب يلدا افزايش ۵ تا ۱۰ هزار توماني را تجربه کنند اگر افزايش قيمتي در اين اقلام ايجاد شود در حد هزار تومان خواهد بود.

بنا به اظهارات رئيس اتحاديه بارفروشان تهران، بالاي ۲۲ هزار تن ميوه و سبزي جات در يک شبانه روز وارد ميدان تهران مي که ميتواند نياز تمام کشور را تامين کند

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.