تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
3

کوپن الکترونیک خیلی دور خیلی نزدیک

  • کد خبر : 3633
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کوپن الکترونیک خیلی دور خیلی نزدیک

باوجوداینکه قرار بود یارانه نقدی تنها برای اردیبهشت و خردادماه پرداخت‌شده و پس‌ازآن از تیرماه ۹ دهک جامعه کالابرگ الکترونیک دریافت کنند، اما حالا به نظر می‌رسد این موعد با تأخیر روبه‌رو خواهد شد، هرچند کسی نمی‌داند تا کی؟!

به گزارش اصناف شهر، سخنگوی دولت دیروز با اشاره به اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط زیادی زیر نظر ستاد تنظیم بازار برای تکمیل زیرساخت‌ها و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در حال تلاش هستند، گفت امیدواریم به‌زودی این طرح اجرا شود، اما اجرای آن در سطح وسیع نیازمند اجرای آزمایشی در ابعاد کوچک‌تر است.

وی با اشاره به اینکه روزانه در دولت و وزارتخانه‌های مرتبط آماده‌سازی مقدمات و زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیک پیگیری می‌شود، اظهار کرد: همزمان چند طرح و شیوه به‌صورت موازی در این رابطه در حال پیگیری است که هرکدام متولی و مجموعه خاص خودش را دارد که همه تحت نظارت ستاد تنظیم بازار و مدیریت این ستاد پیش می‌روند و امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرای این طرح باشیم.
وی اضافه کرد، فعلاً در حوزه نان در دو استان زنجان و قزوین به‌صورت آزمایشی این طرح اجراشده که بازخوردهای خوبی داشته و با اجرای این طرح‌های آزمایشی و کوچک‌تر زمینه برای اجرای کامل طرح کالابرگ الکترونیک فراهم می‌شود. وی در خصوص برنامه دولت برای مقابله با افزایش شکاف طبقاتی هم به اجرای طرح اصلاح قیمت‌ها و افزایش یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: کارشناسان اذعان دارند این طرح به کاهش شکاف طبقانی منجر می‌شود؛ زیرا با اقدام دولت یارانه‌ها به‌جای اینکه به عده خاصی اختصاص یابد و به‌جای اینکه یارانه فقط به واردکنندگان یا افرادی که رانت خاصی برای بهره‌برداری از ارز ترجیحی داشتند اختصاص یابد، به تمام مردم به‌استثنای دهک بالای جامعه که تمول کافی دارند، اختصاص پیدا می‌کند و قدرت خرید دهک‌های پایین افزایش می‌یابد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درباره نتیجه اقدامات فوری دولت از اسفندماه برای مقابله و ریشه‌کنی فقر مطلق و نتایج آن و طرح‌های میان‌مدت در این زمینه به‌ویژه امکان افزایش یارانه دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: جزئیات اقدامات در این زمینه را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد کرد اما به‌طور عمده یکی از اساسی‌ترین و محوری‌ترین اقدامات دولت درزمینه رفع فقر مطلق اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها بود و با این پرداختی که به دهک‌های پایین کشور صورت می‌گیرد، حداقل‌های معیشتی درزمینه خوراک که یکی از مسائل اساسی رفع فقر مطلق هست، تأمین می‌شود و با برخی از استانداردهای جهانی می‌توان امید جدی دررسیدن به این هدف با استمرار این برنامه و اجرای طرح‌هایی که در وزارت تعاون، رفاه و کار با همکاری نهادهای دیگر مثل کمیته امداد و بنیاد مستضعفان پیش می‌رود، داشته باشیم.
سخنگوی دولت تأکید کرد: وزارت تعاون بحث شناسایی اتباع در سطح فقر مطلق را در دستور کار دارد و اقدامات مؤثری در این زمینه صورت گرفته و حمایت‌هایی هم برای افرادی که پیش‌ازاین شناسایی نشدند و ازاین‌پس شناسایی می‌شوند، تدوین‌شده است.
مالکان، مسئول حوادث متروپل
علی بهادری با اشاره به اینکه ساختمان متروپل نوساز بود و زمان زیادی از صدور مجوزهای آن نگذشته، گفت: امکان رسیدگی و برخورد با تخلفات در مورد این بنا وجود دارد و دولت با جدیت با هرگونه کوتاهی از سوی هر یک از مقامات محلی و با هرگونه فسادی درباره تخلفات متروپل صورت گرفته باشد، برخورد خواهد کرد. وی همچنین از تصویب اعتباری در دولت به پیشنهاد وزارت کشور برای جبران بخشی از هزینه‌ها و خسارت‌های این حادثه خبر داد و گفت: هزینه اصلی باید از مسببان یا همان مالکان دریافت شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.