تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

۱۹ اسفند، آخرین فرصت برای ثبت اطلاعات سکونت و مالکیت در تهران

  • کد خبر : 2540
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
۱۹ اسفند، آخرین فرصت برای ثبت اطلاعات سکونت و مالکیت در تهران

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشمولانی که از سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده‌اند تا ۱۹ اسفند ماه سالجاری برای ثبت اطلاعات سکونت و مالکیت در سامانه ملی املاک و اسکان فرصت دارند.

به گزارش اصناف شهر، به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، در این اطلاعیه آمده است: طبق ماده ۵۴ قانون مالیات مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات از خانه های خالی مشمولانی که از طرف سازمان امور مالیاتی پیامک دریافت کرده اند هرچه زودتر با مراجعه به سامانه املاک و اسکان می بایست اطلاعات سکونت و مالکیت خود را به روز کنند.

این اطلاعیه می افزاید: همچنین شهروندان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات نسبت به پذیرش پرداخت مالیات، توضیحاتشان را اعلام تا برای بررسی بیشتر اقدام کنند.

براساس قانون مالیات خانه‌های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات می‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل ۶ برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه می‌شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.