تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

۸۷ درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان پرداخت شد

  • کد خبر : 4591
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
۸۷ درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان پرداخت شد

محمد باقر منوچهری ابراز داشت: از زمان برداشت تا کنون ۶۲ هزار و ۶۴۳ تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد. وی ادامه داد: ارزش ریالی ۶۲ هزار و ۶۴۳ تن گندم خریداری شده در استان سمنان هفت هزار و ۲۱۴ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال است و اکنون پنج هزار و ۵۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از مطالبه گندمکاران استان سمنان پرداخت شد.

به گزارش اصناف شهر، منوچهری اضافه کرد که این مقدار خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان انجام شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان فعال است که با اتمام برداشت در هر منطقه مرکز خرید غیر فعال می‌شود. وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان تا پایان برداشت ادامه دارد افزود که بیشترین خرید تضمینی گندم مربوط به کالپوش در شهرستان میامی است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: پیش بینی می‌شود تکمیل برداشت گندم در مناطق مختلف استان تا اواخر مرداد ماه به طول بینجامد و در تمام مدتِ برداشت مراکز خرید تضمینی گندم فعال است.

به گزارش ایرنا، امسال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید با قیمت تضمینی ۱۰۵ هزار ریال خریداری می‌شود که با توجه به کیفیت گندم متوسط قیمت هر کیلوگرم گندم به بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش پیدا می‌کند.

۳۲ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=4591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.