تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
5

ابهامات ترخیص ۱۱۳۳ خودروی چانگان از گمرک

  • کد خبر : 7424
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
ابهامات ترخیص ۱۱۳۳ خودروی چانگان از گمرک

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران روز گذشته با حضور سرزده در گمرک غرب تهران، دستور ترخیص یک‌هزار و ۱۳۳ خودروی وارداتی که بیش از ۱۰ روز از اظهار آنها گذشته بود و به‌ علت عدم تطابق تولید در پارکینگ گمرک مانده بودند را صادر کرده است.

به گزارش اصناف شهر، ترخیص این خودروها فقط معطل دستور رئیس سازمان ملی استاندارد نبوده و هنوز ترخیص این خودروها به صورت کامل انجام نشده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برای ترخیص این خودروها نخست باید سازمان استاندارد تأیید صادر کند تا واردکننده بتواند عوارض گمرک و ترخیص و استاندارد و بازرسی را پرداخت کند.

علاوه بر این گویا با دستور روز گذشته رئیس سازمان استاندارد فقط تأیید لازم برای ترخیص ۳۰۰ دستگاه خودرو صادر شده و شرکت سایپا عوارض را برای ۳۰۰ دستگاه خودرو پرداخت کرده است.

نکته دوم اینکه برای ۶۰۰ دستگاه خودروی چانگان بعدی هنوز تأیید استاندارد صادر نشده تا براساس آن عوارض گمرکی پرداخت شود. اگر این تأییده امروز صادر شود واریز هزینه‌های قانونی فردا انجام خواهد شد.

در مورد ۲۰۰ دستگاه چانگان باقی مانده نیز چون مبلغ آنها بیش از ۱۰ میلیون یورو است باید بانک مرکزی مجوز لازم را صادر کند. تا مراحل بعدی تأیید استاندارد و پرداخت هزینه های قانونی گمرکی پرداخت شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.