تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
5

ادامه رکود بازار طلا در محرم/ قیمت‌ها تغییر زیادی نمی‌کند

  • کد خبر : 7230
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
ادامه رکود بازار طلا در محرم/ قیمت‌ها تغییر زیادی نمی‌کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه تا پایان ماه حدود پنج درصد نوسان قیمت داشته باشد.

به گزارش اصناف شهر، نادر بذرافشان اظهار کرد: بازار سکه و طلا از ابتدای امسال با رکود مواجه شد در ماه شوال به مدت دوهفته بازار رشد نسبی پیدا کرد اما پس از آن در طی این چندماه این کاهش تقاضا و رکود تشدید یافته است.

وی افزود: کاهش قیمت طلا باعث شده رکود و کاهش تقاضا افزایش باید. رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه فاصله گرفتن طلافروشان از خرید طلا صحت ندارد، گفت: طلا فروشان براساس میزان فروش خود، خرید می‌کنند، زمانی که مبادله‌ای انجام نشود، طبیعی است آن‌ها نیز خریدشان را کاهش می‌دهند. بذرافشان خاطر نشان کرد: تقاضا برای خرید طلا کاهش ۴۰ درصدی داشته است که ثبت نام خودرو، کاهش قیمت طلا و سکه، اخبار سیاسی و اقتصادی از عوامل اصلی کاهش تقاضا بوده است.

وی تاکید کرد: کاهش قدرت خرید مردم و همچنین انتظار مردم برای ریزش قیمت طلا و سکه از دیگر دلایل کاهش تقاضا در این بازار است؛ از ابتدای امسال قیمت طلا و سکه نزدیک به ۱۵ درصد کاهش داشته است. رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا در روزهای آتی، اظهار کرد: باتوجه به اینکه قیمت در طی سه ماه طلا و سکه هر هفته ریزش داشته و قیمت‌ها ثبات نسبی داشته است، نمی‌توان انتظار کاهش یا افزایش قابل توجه قیمت‌ها را داشت.

بذرافشان تاکید کرد: باتوجه به نوسانات نوسانات انس جهانی، قیمت ارز در کشور و تقاضای فعلی به نظر می‌رسد بازار سکه و طلا تا پایان ماه بین یک تا پنج درصد نوسان قیمت داشته باشد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7230

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.