تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
0

از ورود چین به بخش مسکن ایران خوشحالیم

  • کد خبر : 10056
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
از ورود چین به بخش مسکن ایران خوشحالیم

یک فعال صنعت ساختمان با بیان اینکه بخش مسکن به دومین صنعت کشورهای نفت‌خیز تبدیل شده است گفت: در صورت تزریق منابع مالی و ارز و ورود تکنولوژی ساخت به ایران توسط کشور چین خوشحال می‌شویم و آمادگی همکاری با آنها را داریم.

به گزارش اصناف شهر، پژمان جوزی ـ رییس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان تهران – در نشست خبری اظهار کرد: صنعت ساختمان نقش بی‌بدیلی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی دارد و به شکوفایی اقتصادی منجر می‌شود. لذا دولتها باید صدای این صنعت را بشنوند و با آغوش باز پذیرای رفع مشکلات آنها باشند.

وی افزود: امروزه صنعت ساختمان در ایران و جهان، پرچمدار صنایع جهان با قدمت هزاران سال است. این صنعت در کشورهای نفت‌خیز دومین صنعت پیشران اقتصاد و نخستین صنعت در اشتغال است. به همین دلیل برخی کشورهای منطقه سعی دارند صنعت ساختمان را به صنعت اول در اقتصاد کشورشان تبدیل کنند.

سهم ۵ درصدی بخش مسکن در تولید ناخالص داخلی

جوزی با بیان اینکه به مدد فناوریهای نوین همچون پرینترهای سه‌بعدی و صنعتی‌سازی، بخش مسکن مدام در حال پیشرفت است گفت: بخش ساختمان به طور مستقیم حدود پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در بر گرفته و هر زمان این بخش راه افتاده شاهد رونق اقتصادی بوده‌ایم. اگر به این حوزه توجه نشود، هم خود و هم بخشهای وابسته را به رکود می کشاند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=10056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.