تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم از اثرگذارترین قوانین مجلس است

  • کد خبر : 9002
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم از اثرگذارترین قوانین مجلس است

دکتررشیدی اظهار کرد: درگذشته هرسال شورای اقتصاد که تنها مدیران دولتی است تصمیم می گرفت که قیمت خرید چه میزان باشد و قیمتی که مصوب می شد واقعی نبود، در حالی که کشاورزی باید اقتصادی و سودآور باشد و امنیت غذایی بسیار مهم است.

به گزارش اصناف شهر، نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت افزود: در این قانون یک شورای جدید تصویب کردیم که ۹عضو از خانواده دولت و خانواده کشاورز و بخش خصوصی دارد و خود کشاورز مسوول تصمیم گیری شد، در سال اول این قانون، پنج و نیم میلیون تن گندم توسط کشاورز به دولت داده شد و امسال این میزان دوبرابر شده است و حاصل طرح این شد که تا ۹۰درصد به سمت خودکفایی پیش رفتیم.

وی با بیان اینکه این قانون برای محصولات اساسی کشاورزی است، افزود: امسال ۱۶۷هزار میلیاردتومان پول به گندمکاران کشور داده شده که هشت و نیم درصد این بودجه تنها به استان ماداده شده که چهارمین رتبه تولید کشور را داشته و ۱۲هزار میلیارد تومان بابت این قانون به کشاورزان کرمانشاهی پول پرداخت شده است.

رشیدی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نزدیک به سه سال است که به مجلس، لقب انقلابی داده اند که آنهم به دلیل کارها و اقداماتی است که انجام شده است، همه می دانیم مهم ترین مطلب در راس نمایندگی، قانونگذاری است که نظارت بر بودجه نیز در این حیطه قرار دارد و قوانین ارزشمندی به نفع مردم در این چندسال در مجلس تصویب شده است.

وی درخصوص بخشی قوانین که موجب شد مجلس لقب انقلابی بگیرد، ادامه داد: جهش تولید مسکن نمونه ای از آنست که قانون آن در مجلس تصویب شده و در همه استان ها به سرعت در حال پیشروی است، اثر همان قانونی است که در سال ۹۹ آن را در مجلس تصویب کرده ایم، این قانون بسیار جامع است و عرصه ها را به صورت رایگان آزاد می کند و با تسهیلاتی که دارد برای افراد فاقد مسکن مناسب است.

دکتر رشیدی افزود: در کرمانشاه نزدیک به ۶۰هزار مسکن در حال طراحی است که امیدواریم تا سال آینده این عرصه ها تبدیل به ساخت و ساز کامل شود و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی به مالیات بر عایدی سرمایه نیز اشاره کرد و گفت: عده ای به دنبال سفته بازی و دلالی بودند تا موجب تورم در بازار شوند، که با این قانون ناامنی اقتصادی کاهش می یابد.

وی به قانون جهش تولید دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: باید جوانان به صورت جدی به دنبال آن باشند و بدانند اگر به دنبال دانش بنیان بروند و تولید جدیدی داشته باشند، مطمئن باشند که با قوانین جدید مجلس می توانند تسهیلات خوبی دریافت کنند.

عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی نیز به قانون جوانی جمعیت و خانواده اشاره کرد و افزود: این قانون نیز به شکل ارائه تسهیلات و مسکن به زوجین است و پایگاهی در نزدیکی بیستون کرمانشاه برای این امر درنظر گرفته شده است، همه می دانیم که جمعیت به سمت سالمندی است و برای حفظ کشور به جمعیت جوان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه واردات خودرو را سه مرتبه در مجلس آزاد کرده ایم، گفت: ولی هنوز آیین نامه آن توسط دولت تنظیم نشده است، حمایت از خودروسازان داخلی نباید به شکل و حدی باشد که رانت ایجاد شود، امروز بازار خودرو جهانی است یا باید رقابت کنیم و اگر نمی توانیم نباید مانع استفاده مردم از خدمات خودرویی جهانی شویم و جلسات متعددی با مسولان مربوطه در این حوزه برگزار کرده ایم، ما بدنبال آزادکردن واردات خودرو و از سویی رقابت کیفی آن در بازار جهانی هستیم.

وی از شفافیت قوای سه گانه به عنوان طرحی دیگر در مجلس و تصویب قانون مجوزهای کسب و کار به عنوان دیگر قوانین یاد کرد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9002

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.