تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2

افتتاح ۲۸ پروژه صنعت آب و برق خوزستان با دستور رئیس جمهور

  • کد خبر : 10114
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
افتتاح ۲۸ پروژه صنعت آب و برق خوزستان با دستور رئیس جمهور

در جریان سفر رئیس جمهور به ‌خوزستان ‌‌۲۸ پروژه صنعت آب و برق با اعتباری ۹ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اصناف شهر، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه هایش در سفر به خوزستان‌ ۲۸ پروژه صنعت آب و برق در شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک، دزفول، لالی، شادگان، ایذه، هندیجان، ماهشهر، باغملک و اهواز را به بهره‌برداری ‌رساند.

بر اساس این گزارش ۸ پروژه آماده افتتاح مربوط به سازمان آب و برق استان به ارزش ۳۲۴۵ میلیارد تومان است که از جمله آن می‌توان به فاز اول طرح جامع آبرسانی اندیمشک، افزایش تولید و حجم ذخیره آب شرب دزفول، آبرسانی میان مدت لالی، بهینه‌سازی واحد ۳ نیروگاه دز و توسعه و تکمیل تصفیه خانه آب دارخوین اشاره کرد.

همچنین ۳ پروژه آماده افتتاح مربوط به شرکت برق منطقه‌ای استان است که شامل احداث و توسعه پست‌های انتقال و فوق توزیع، احداث خطوط انتقال و فوق توزیع به همراه تعویض مقره و هادی پرظرفیت و پروژه‌های فیبر نوری جمعاً به ارزش ۳۳۸۴ میلیارد تومان است.

در این سفر رییس جمهور ۱۰ پروژه مربوط به شرکت توزیع نیروی برق استان را نیز که شامل مواردی چون توسعه و تامین برق شهری، روستایی، مسکن مهر و ملی در سراسر استان، برق‌سانی به روستاها در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، باغملک و لالی، احداث شبکه‌های فشار متوسط هوایی و رینگ خطوط در شهرستان‌های ماهشهر، دزفول و ایذه، اصلاح و تامین روشنایی معابر، تعویض سیم به کابل خودنگهدار، توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق را به ارزش کلی ۵۲۲ میلیارد تومان افتتاح کرد.

بر اساس این خبر ۷ پروژه نیز در بخش آب و فاضلاب شامل احداث و توسعه شبکه فاضلاب شهرهای استان، احداث و بهینه‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهرهای استان، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای استان، آبرسانی به ۶ شهر و ۵۹ روستا، بازسازی و توسعه ۸۹ کیلومتر شبکه توزیع آب شهرها و روستاها به ارزش کلی ۱۷۹۰ میلیارد تومان در این سفر افتتاح شد.

این گزارش حاکی است، استان خوزستان پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم با مشکلات و چالش های جدی در حوزه آب و برق رو به رو بود، اما به واسطه اهتمام ویژه دولت و عملیاتی شدن چندین پروژه کلان در این دو بخش همانند اجرای طرح آبرسانی غدیر شاخص آبرسانی و برق رسانی استان به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=10114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.