تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
3

باند سارقان مزارع استخراج ارز دیجیتال در مشهد متلاشی شد

  • کد خبر : 7875
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
باند سارقان مزارع استخراج ارز دیجیتال در مشهد متلاشی شد

فرمانده انتظامی مشهد گفت: از اواخر مهر سال گذشته گزارشهای سرقت های سریالی دستگاه های ماینر از مزارع استخراج ارزهای دیجیتال روستاهای محدوده جاده کمربند سبز دریافت شد و تیمی ویژه از کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش اصناف شهر، سرهنگ احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت ها مشخص شدکه چند مرد جوان با ورود به داخل یک کوره آجرپزی پس از بستن دست و پای نگهبان ۶۰ دستگاه ماینر را به همراه ۵۰ کارت گرافیک گران قیمت به سرقت بردند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد با تجمیع پرونده ها و بررسی میدانی محل های وقوع جرم به سرنخ هایی از تردد چند دستگاه پژو پلاک مخدوش در محدوده سرقت دست یافتند و تحقیقات فنی خود را آغاز کردند.

نگهبان افزود: ماموران انتظامی پس از یک ماه تلاش شبانه روزی بر روی سرنخ ها با استفاده از شیوه های نوین پلیسی ۲ عضو مخوف این باند که از افراد شرور و سابقه دار هستند را در تور اطلاعاتی خود قرار دادند.

وی ادامه داد:تیم رسیدگی کننده پرونده متهمان را طی ۲ عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، یک قبضه سلاح کلت کمری، یک قبضه وینچستر، یک قبضه شمشیر، ۳ قبضه چاقو، ۶ عدد چماق و یک عدد اسپری فلفل کشف کردند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند اما طی چند مرحله بازجویی و مواجهه با ادله و مستندات غیرقابل انکار به سرقت بیش از ۱۵۰ دستگاه ماینر، ۵۰ عدد کارت گرافیک از مزارع استخراج رمز ارز در محدوده کمربند سبز و ۲ فقره سرقت منزل در سطح شهر مشهد با همدستی چهار نفر از دوستانشان و فروش ماینرها به یک مالخر در محدوده خیابان “دریا” اعتراف کردند.

نگهبان افزود: در ادامه این عملیات اعضای دیگر این باند و فرد مالخر طی چند عملیات مجزا و همزمان دستگیر شدند و در این رابطه ۳۸ دستگاه از ماینرهای مسروقه به همراه تعدادی زیادی لوازم مسروقه کشف شد.

وی اضافه کرد: چهار دستگاه خودرو پژو از اعضای باند توقیف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.